|

واکنش رسمی ایران به کشته شدن ۳ سرباز آمریکایی در اردن

سخنگوی وزارت امور خارجه به کشته شده سربازان آمریکایی در حمله پهپادی به پایگاه نظامی ایالات متحده در اردن واکنش نشان داد و گفت: گروه‌های مقاومت در منطقه در تصمیمات و اقدامات خود از ایران دستور نمی‌گیرند

واکنش رسمی ایران به کشته شدن ۳ سرباز آمریکایی در اردن

به گزارش شبکه شرق، سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به حمله پهپادی به پایگاه نظامی ایالات متحده در اردن و کشته شدن سه سرباز آمریکایی گفت: ایران با آمادگی و هوشیاری تحولات در منطقه را زیر نظر دارد و مسئولیت عواقب اتهامات تحریک‌آمیز علیه ایران، بر عاملان طرح چنین ادعاهای بی‌اساسی است.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: ایران از ابتدای بحران جاری غزه، مکررا نسبت به خطر گسترش دامنه درگیری در منطقه به دلیل ادامه‌ حملات اسرائیل علیه مردم فلسطین و نیز پشتیبانی همه‌جانبه آمریکا از نسل‌کُشی فلسطینیان در غزه و کرانه باختری هشدار داد. جنگ در غزه راه‌حل نیست و پایان دادن به حملات اسرائیل به غزه و آتش‌بس فوری، می‌تواند زمینه‌ساز بازگشت آرامش به منطقه شود.

اوسخنگوی دستگاه دیپلماسی تاکید کرد: تکرار اتهام بی‌اساس به ایران، فرافکنی و نیز توطئه‌ی کسانی است که منافع خود را در کشیدن مجدد پای آمریکا به معرکه‌ای تازه در منطقه و تحریک آن در گسترش و تشدید بحران می‌بینند تا از این طریق مشکلات خود را پوشش دهند.

کنعانی در ادامه گفت: گروه‌های مقاومت در منطقه در تصمیمات و اقدامات خود از ایران دستور نمی‌گیرند و در تصمیمات گروه‌های مقاومت برای نحوه‌ی حمایت از ملت فلسطین و یا دفاع از خود و مردم کشورشان در برابر هر گونه تجاوز و اشغالگری دخالتی ندارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: ایران با آمادگی و هوشیاری تحولات در منطقه را زیر نظر دارد و مسئولیت عواقب اتهامات تحریک آمیز علیه ایران، بر عاملان طرح چنین ادعاهای بی اساسی است.

منبع: نورنیوز
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها