|

کره جنوبی و استرالیا به دنبال افزایش همکاری‌ دفاعی

وزیر امور خارجه کره جنوبی امروز پنجشنبه با همتای استرالیایی خود درباره روابط دوجانبه، همکاری‌های دفاعی و مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی تلفنی گفت وگو کرد.

کره جنوبی و استرالیا به دنبال افزایش همکاری‌ دفاعی

به گزارش شبکه شرق، وزارت امور خارجه کره جنوبی در بیانیه ای اعلام کرد: وزیران خارجه کره جنوبی و استرالیا در این گفت وگوی تلفنی به شراکت «قوی و نزدیک» دو کشور در سال‌های اخیر اشاره و توافق کردند که تا به عنوان کشورهای همفکر با تقویت ارتباطات و همبستگی دوجانبه برای ارتقای صلح و ثبات منطقه ای با یکدیگر همکاری کنند.

چو ته یول وزیر امورخارجه کره جنوبی در این گفت وگوی تلفنی از حمایت و توجه استرالیا نسبت به همکاری‌های دفاعی با کره جنوبی قدردانی کرد و به قراردادهای صادرات خودروهای نظامی کشورش به استرالیا که سال گذشته میلادی توسط یک شرکت دفاعی کره جنوبی منعقد شد، اشاره و نسبت به ادامه یافتن این همکاری‌ها در آینده ابراز امیدواری کرد.

چو ته یول و پنی وونگ وزیر امورخارجه استرالیا درباره لزوم برگزاری هرچه سریع‌تر گفتگوهای «دو به علاوه دو» میان وزرای امور خارجه و دفاع این دوکشور توافق کردند. در ابتدا،‌ این گفتگوها برای اکتبر سال گذشته میلادی (مهر-آبان) برنامه ریزی شده بود، اما به دلیل تنش‌های خاورمیانه ناشی از جنگ رژیم اسرائیل علیه نوار غزه به تعویق افتاد.

این اولین گفتگوی تلفنی چو ته یول با همتای استرالیایی خود از زمان روی کار آمدنش در اوایل ماه جاری میلادی (دی) بود. چو ته یول پیش از این با آنتونی بلینکن و یوکو کامیکاوا همتایان آمریکایی و ژاپنی خود گفتگوی تلفنی داشت.

 

منبع: ایرنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها