|

انگلیس: به دنبال تقابل با نیروهای یمنی نیستیم

نخست وزیر انگلیس گفت: ما از حوثی‌ها و حامیان آن‌ها می خواهیم که این حملات غیر قانونی و غیرقابل قبول را در دریای سرخ متوقف کنند.

انگلیس: به دنبال تقابل با نیروهای یمنی نیستیم

به گزارش شبکه شرق، نخست وزیر انگلیس با بیان این ادعا که بمباران شب گذشته (دوشنبه) علیه مواضع یمن محدود و با هدف صیانت از کشتیرانی بین‌المللی در دریای سرخ صورت گرفت مدعی شد که این کشور به دنبال تقابل در منطقه نیست.

ریشی سوناک که به دلیل سیاست‌های مداخله جویانه در منطقه، تحت فشار افکار عمومی قرار دارد، روز سه‌شنبه طی سخنانی در مجلس عوام گفت: «ما از حوثی‌ها و حامیان آن‌ها می خواهیم که این حملات غیر قانونی و غیرقابل قبول را در دریای سرخ متوقف کنند.»

نخست وزیر انگلیس اضافه کرد: اما اگر لازم باشد برای پاسخ به این حملات و دفاع از خود تردید نخواهیم کرد.

نخست وزیر انگلیس در بخش دیگری مدعی شد که اقدامات مداخله‌جویانه این کشور در منطقه با جنگ در غزه مرتبط نیست و «آن‌هایی که این ارتباط را برقرار می‌کنند، کار حوثی‌ها را آسان می‌کنند.» وی سپس ادعا کرد: «کسانی که از حملات حوثی‌ها در داخل و یا خارج از کشور تجلیل می‌کنند از تروریسم حمایت می‌کنند و با آن‌ها مماشات نخواهد شد.»

انگلیس و آمریکا دیشب برای دومین بار طی دو هفته اخیر، مواضع نیروهای یمنی را بمباران کردند. این حملات پس از آن صورت گرفت که ارتش یمن طی هفته‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی اسراییل یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داد.

نیروهای دریایی یمن هشدار داده‌اند که عملیات نظامی علیه کشتی‌ها و منافع دشمن اسرائیلی را در دریای سرخ تا زمانی که تجاوزات آن به غزه و جنایاتش علیه ملت فلسطین متوقف نشود، ادامه خواهند داد.

آمریکا و انگلیس دو هفته پیش به بهانه صیانت از کشتیرانی بین‌المللی به مواضع نیروهای یمنی حمله و بامداد امروز نیز ۸ پایگاه نظامی آنها را بمباران کردند. هرچند نخست وزیر انگلیس امروز ادعا کرد که حملات صورت گرفته موفقیت آمیز بوده است اما به گواه کارشناسان بین‌المللی نتوانسته است حملات علیه کشتی‌های وابسته به رژیم اسراییل در دریای سرخ را مهار و بازدارندگی ایجاد کند.

«محمدعلی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی یمن در گفت‌وگو با شبکه المسیره اظهار داشت:‌ هدف حملات آمریکا و انگلیس در حمله به یمن تلاشی جدید برای منصرف کردن این کشور از حمایت از غزه و توقف عملیات دریایی یمن است که محقق نخواهد شد.

وی تصریح کرد که آمریکایی ها و انگلیسی ها باید بفهمند که ما در زمان پاسخگویی هستیم و مردم یمن هیچگاه تسلیم نمی شوند.

 

منبع: ایرنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها