|

تلویزیون اسرائیل:

مذاکرات تبادل اسرا به زودی آغاز می‌شود

با وجود اینکه مسئولان اسرائیلی از پذیرش مطالبات بر حق مقاومت فلسطین امتناع می‌کنند، تلویزیون اسرائیل اما مدعی شد که به زودی مذاکرات تبادل اسرا به خاطر فشارهای آمریکا از سر گرفته خواهد شد.

مذاکرات تبادل اسرا به زودی آغاز می‌شود

به گزارش شبکه شرق، تلویزیون اسرائیل به نقل از منابع سیاسی که نامی از آن نبرده است، می‌گوید که «احتمالا روزهای آینده باید شاهد از سرگیری مذاکرات آزادی ربوده‌شدگان باشیم».

این رسانه اسرائیلی با اشاره به اینکه این مسئله معلول، «فشارهای واسطه‌هاست»، گزارش داد: واشنگتن به اسرائیل فشار می‌کند تا اینکه در توافق تبادل [اسرا] شاهد پیشرفت باشیم؛ چرا که چنین اقدامی می‌تواند باعث دستیابی به آتش‌بس شود و گفت‌وگو را در مرحله پساجنگ، تقویت کند».

منابع اسرائیلی در عین حال گفتند که در حال حاضر، هیچ راهکاری در قبال مواضع حماس ندارند. حماس خواستار آزادی همه اسرای فلسطینی، عقب‌نشینی نظامیان اسرائیلی از غزه و آتش‌بس دائمی است؛ خواسته‌هایی که صهیونیستها به هر بهانه‌ای از پذیرش آن امتناع می‌کنند.

شبکه آمریکایی «ان بی سی» اما بر خلاف این منابع اسرائیلی، اخیرا به نقل از یک دیپلمات آگاه گزارش کرد که  اسرائیل حاضر به پذیرش درخواست حماس برای برقراری یک آتش‌بس دائمی نیست و به همین دلیل مذاکرات درباره آزادی اسرا در غزه همچنان در بن‌بست باقی مانده است.

یکی از مقام‌های حماس در مصاحبه با شبکه «ان بی سی» تصریح کرد: تا زمانیکه وعده توقف جنگ و خروج نظامیان اسرائیلی از غزه را دریافت نکند، هیچ کاری را پیش نخواهد برد. وی تصریح کرد: «این هسته‌ مذاکرات است».

مقام‌های اسرائیل علی‌رغم آن‌که به خانواده اسرایی که در اختیار حماس هستند، وعده داده که تلاش برای آزادی اسرا را به کار خواهد گرفت اما با این‌حال، بنا به گفته یک مقام ارشد اسرائیلی، هفته گذشته با درخواست حماس برای آتش‌بس دائم در غزه مخالفت کردند.

از طرف دیگر، نخست‌وزیر اسرائیل بنیامین نتانیاهو روز گذشته (یکشنبه) آشکارا با درخواست آتش بس دائم مخالفت کرد و در یک کنفرانس خبری گفت: «من کاملاً شروط تسلیم شدن حماس را رد می‌کنم».

 

منبع: فارس
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها