|

واکنش ژاپن به تشدید تنش‌ها میان ایران و پاکستان

دولت ژاپن خواستار خویشتنداری تهران و اسلام‌آباد شد.

واکنش ژاپن به تشدید تنش‌ها میان ایران و پاکستان

به گزارش شبکه شرق، دولت ژاپن امروز پس از رخدادهای مرزی بین ایران و پاکستان، از تهران و اسلام آباد خواست تا خویشتن‌داری خود را حفظ کنند.

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت ژاپن، یوشیماسا هایاشی، دبیر ارشد کابینه این کشور امروز پنج‌شنبه «۲۸ دی ۱۴۰۲» گفت که ژاپن از ایران و پاکستان می‌خواهد تا خویشتن‌داری کنند و اینکه توکیو به دقت وضعیت را زیر نظر خواهد داشت.

علیرضا مرحمتی، معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان روز پنج‌شنبه گفت: ساعت چهار و پنج دقیقه صبح امروز پنجشنبه، صدای چند انفجار در محدوده شهرستان سراوان به گوش رسید که پس از بررسی‌های انجام شده، متوجه شدیم پاکستان یکی از روستاهای مرزی ایران را با موشک مورد هدف قرار داده است.

سراوان، از توابع سیستان و بلوچستان در ۳۴۷ کیلومتری جنوب شرق زاهدان، مرکز این استان و در همسایگی کشور پاکستان واقع شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در کنفرانس مطبوعاتی خود بر تلاش‌های این‌ کشور برای همکاری با جمهوری اسلامی ایران در مقابله با چالش‌ تروریسم تاکید کرد و گفت: ایران، کشور برادر ما است و پاکستان به حاکمیت و تمامیت ارضی همسایه خود احترام می‌گذارد.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران امروز پنجشنبه حمله انجام‌شده توسط پاکستان به منطقه مرزی جمهوری اسلامی ایران را محکوم و تاکید کرد که به منظور ابلاغ رسمی اعتراض و درخواست توضیح دولت پاکستان در این رابطه، کاردار سفارت این کشور در تهران در حال احضار به وزارت امور خارجه است.

منبع: ایرنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها