|

دبیر شورای‌ اطلاع‌رسانی دولت:

کار ستاد مبارزه با مواد مخدر صیانت از حال و آینده کشور است

​دبیر شورای‌ اطلاع‌رسانی دولت گفت: ستاد فعال مبارزه با موادمخدر با جامعه وسیعی از مخاطب مواجه است و یکی از کارهای مهم این ستاد، صیانت از حال و آینده کشور است.

کار ستاد مبارزه با مواد مخدر صیانت از حال و آینده کشور است

به گزارش شبکه شرق، احسان صالحی در سومین نشست تخصصی معاونان، مدیران کل و دبیران شوراهای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سراسر کشور که با عنوان «نقش رسانه و فضای مجازی در پیشگیری از اعتیاد و مبارزه با موادمخدر» در مجموعه فرهنگی شقایق برگزار شد، گفت: یکی از مهم‌ترین کمپین‌هایی که اکنون دشمن علیه کشور ما ایجاد کرده است، کمپین سیاه کردن آینده است و تلاش می کند القا کند ایران از مدار زندگی خارج است و با این نیت به تحریم و وارد ساختن فشار به معیشت مردم و پرداختن به آسیب ها

متوسل است.

دبیر شورای‌ اطلاع‌رسانی دولت افزود:حوزه آسیب های اجتماعی و اعتیاد جزو دغدغه های حاکمیت و رهبر انقلاب است و کارگروه های ویژه ای نیز برای این موضوع تشکیل شده است.از جمله بخش‌هایی که کار صیانت از کشور را انجام می‌دهد، ستادِ فعال مبارزه با مواد مخدر است که کارش صیانت از حال و آینده کشور است.

وی با تاکید بر اینکه اصل کار این است که جامعه گرفتار این معضل نشود، گفت: مخاطب این ستاد کل جامعه است و همه تلاش‌ها باید بر حوزه پیشگیری از اعتیاد معطوف باشد تا تمام افراد را از این آسیب دور نگه داریم.

دبیر شورای‌ اطلاع‌رسانی دولت با بیان اینکه اولین کار در حوزه رسانه، مخاطب‌شناسی است، گفت: مهم است که برای چه مخاطبی چه پیامی را و در چه بستری ارسال کنیم، لذا به نظر می‌رسد حوزه رسانه در ستاد مبارزه با مواد مخدر جزو کارهای رسمی ستاد است؛ چرا که با جامعه وسیعی از مخاطب مواجه هستیم.

صالحی ادامه داد: در حوزه آسیب‌های اجتماعی و به طور خاص اعتیاد ملاحظات و ظرافیت هایی وجود دارد.بگونه ای که حد ایجاد حس خطر و تبعات مصرف مواد باید رعایت شود تا به جامعه القای سیاهی رو به پیشرفت نکند و یا موجب کنجکاوی در بین نوجوانان بیشتر نشود.

صالحی افزود:در کار رسانه ای که در حوزه مبارزه با مواد مخدر انجام می‌شود باید به این نکته هم توجه داشت که شبکه‌هایی در توزیع مواد مخدر فعال هستند که برای گردش بالای مالی، بیکار ننشسته‌اند و پیام‌های مقابل و ضدی را تولید می‌کنند و باید برای مقابله با آنها برنامه‌ داشت. ‌

وی در پایان اظهار داشت: این ستاد متشکل از کارشناسان و متخصصان در حوزه های روانشناسی و جامعه شناسی محتوای مناسب و تخصصی در اختیار دارد که شورای اطلاع رسانی دولت هم در زمینه انتقال موثر این پیام ها و مفاهیم به مخاطبان در کنار مجموعه ستاد است.

 

منبع: ایرنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها