|

رئیس جمهور بلاروس:

روسیه و بلاروس علاقه‌ای به درگیری با ناتو ندارند

الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس در واکنش به درخواست جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مبنی بر آماده شدن اعضای ناتو برای درگیری طولانی با مسکو، گفت: روسیه و بلاروس علاقه‌ای به درگیری با ناتو ندارند.

روسیه و بلاروس علاقه‌ای به درگیری با ناتو ندارند

به گزارش شبکه شرق، لوکاشنکو با تاکید بر اینکه بورل با سیاست بیگانه است، خاطرنشان کرد: این مرد یک احمق است و اگر باهوش بود پیش از سخن گفتن می‌اندیشید و با احتیاط بیشتری حرف می‌زد.

رئیس جمهور بلاروس با بیان اینکه ما و روسیه در حال دست و پنجه نرم کردن با مشکلاتی هستیم که همین الان هم با آنها مواجهیم، گفت: آیا قرار است مشکلات بیشتری را به مشکلات کنونی خود اضافه کنیم؟

لوکاشنکو در ادامه با اشاره به اینکه مسکو و مینسک هر کدام به نحوی همین حالا هم درگیر جنگ اوکراین هستند، تاکید کرد: آیا ما در موقعیتی هستیم که بتوانیم جنگ جدیدی را آغاز کنیم؟

وی با تاکید بر اینکه نه روسیه و نه بلاروس علاقه‌ای به جنگ با ناتو ندارند، افزود: ما (روسیه و بلاروس) در حال حاضر و به‌خصوص اکنون که شرایط نیز مساعدتر شده است باید به مسائل مربوط به جنگ در اوکراین رسیدگی کنیم تا اوکراین را از دست ندهیم.

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه دوشنبه اعلام کرد که ارتش این کشور عملیات آزادسازی «مارینکا» (Maryinka) در جنوب غربی «دونتسک» را تکمیل کرده است.

نشریه آمریکایی «نیویورک‌تایمز» پیشتر گزارش داده بود که پیشروی‌های اخیر روسیه در نزدیکی آودیوکا و همچنین در اطراف شهرهای دیگر مانند کوپیانسک، باخموت و مارینکا نیز شاهد دیگری است که نشان می‌دهد روسیه قاطعانه ابتکار عمل را در بیشتر میدان‌های نبرد با اوکراین به دست گرفته است.

روسیه این پیشرفت را در برهه زمانی حساسی علیه اوکراین انجام داده چرا که درگیری‌های سیاسی در واشنگتن و اتحادیه اروپا مانع از تحویل بسته‌ کمک‌های نظامی و مالی به کی‌یف شده است.

 

 

 

منبع: ایرنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها