|

مدیر بیمارستان غزه: بیماری‌های خطرناک و فاجعه بهداشتی در راه است

مدیر بیمارستان «ابو یوسف النجار» در غزه اعلام کرد: درصورت عدم مداخله فوری برای توقف جنگ رژیم اسراییل علیه نوار غزه یک فاجعه بهداشتی و انسانی در این منطقه رخ خواهد داد.

مدیر بیمارستان غزه: بیماری‌های خطرناک و فاجعه بهداشتی در راه است

به گزارش شبکه شرق، مدیر بیمارستان «ابو یوسف النجار» در غزه تاکید کرد که در صورت تداوم جنگ علیه غزه یک فاجعه بهداشتی و انسانی در این باریکه رخ خواهد دارد.

مروان الهمص، مدیر بیمارستان «ابو یوسف النجار» در غزه خاطرنشان کرد، درصورت عدم مداخله فوری برای توقف جنگ رژیم اسراییل علیه نوار غزه یک فاجعه بهداشتی و انسانی در این منطقه رخ خواهد داد.

براساس گزارش خبرگزاری المعلومه، الهمص همچنین خاطرنشان کرد، تجهیزات پزشکی بسیار کم است و نوار غزه برای نجات بیماران و زخمی‌شدگان به تجهیزات پزشکی نیاز دارد.

مدیر بیمارستان «ابو یوسف النجار» در غزه همچنین تاکید کرد که در سایه بحران بهداشتی و شیوع بیماری‌های واگیردار در این باریکه، تعداد زیادی از آوارگان نوار غزه به آبله و بیماری‌های پوستی مبتلا شده‌اند.

 

پیشتر صندوق کودکان سازمان ملل متحد «یونیسف» اعلام کرد که خطر مرگ بر اثر گرسنگی در غزه واقعی شده است.

یونیسف خواستار آن شد که کمک‌های بشردوستانه سریع و ایمن به همه کودکان و خانواده‌های این باریکه برسد.

دولت غزه اخیراً اعلام کرد که بیش از ۱.۸ آواره در نوار غزه با ناامنی غذایی، آب و دارو روبه‌رو هستند و از شرایط بدمعیشتی و سرپناه ضعیف رنج می‌برند.

مقاومت فلسطین به رهبری جنبش حماس، هفتم اکتبر (۱۵ مهر) عملیات منحصر بفردی را با حمله به شهرک‌های اسراییل‌نشین منطقه «غلاف غزه» انجام داد و ده‌ها اسراییل را به اسارت گرفت. کارشناسان این عملیات را یک شکست راهبردی برای رژیم اسراییل و ارتش «افسانه‌ای» ادعایی آن ارزیابی می‌کنند. این عملیات باعث آغاز تجاوزات وحشیانه ارتش رژیم اشغالگر به مناطق مسکونی در نوار غزه شد و این تجاوزات از هفتم اکتبر تا ۲۴ نوامبر (سوم آذر) ادامه داشت و پس از یک وقفه یک هفته‌ای جمعه اول دسامبر (دهم آذر) بار دیگر از سر گرفته شد.

 
منبع: ایسنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها