|

کاظمی قمی :

ایران و افغانستان بر گسترش همکاری در حوزه امنیت مرزی و اقتصادی تاکید کردند

نماینده ویژه رئیس جمهوری ایران در امور افغانستان گفت : مقامات تهران و کابل روز یکشنبه در تهران با یکدیگر دیدار و بر همکاری بیشتر در حوزه امنیت مرزی تاکید کردند.

ایران و افغانستان بر گسترش همکاری در حوزه امنیت مرزی و اقتصادی تاکید کردند

به گزارش شبکه شرق، «حسن کاظمی قمی» پس از دیدار امیر خان متقی سرپرست وزارت خارجه دولت افغانستان در تهران در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس ( توئیتر سابق ) نوشت: در این دیدار همچنین بر روانسازی تجاری و اقتصادی میان ایران و افغانستان تاکید شد و دوطرف از پایبندی به اجرای معاهدات فیمابین استقبال کردند.

وی افزود: حمایت از ابتکارات منطقه‌ای و شکل گیری گروہ تماس منطقه‌ای و نقش آن در تسهیل روابط کابل با کشورهای منطقه و توجه به دغدغه‌ها، و نگرانیها و خواستهای مشروع کشورهای پیرامون افغانستان از مباحث دیگر این دیدار بود.

قمی در ادامه گفت: همکاری معاضدتی قضایی و تحکیم روابط دوجانبه به ویژه در حوزەهای قضایی مورد استقبال و تأکید قرار گرفت؛ دو طرف در عین حال خواستار هماهنگی و همکاری بیشتر در حوزە امنیت مرزی شدند و موضع شفاف جمهوری اسلامی ایران درباره لزوم جلسات منظم کمیسیون‌های مشترک را به اطلاع طرف افغانستانی رساندیم.

به گزارش ایرنا, امیر خان متقی سرپرست وزارت خارجه دولت افغانستان که برای حضور در کنفرانس بین المللی با موضوع فلسطین به تهران سفر کرده است.

کنفرانس بین المللی تهران با موضوع فلسطین روز گذشته - دوم دی ماه - در تهران با سخنرانی آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان، میهمانان خارجی و وزرای خارجه برخی کشورهای اسلامی و منطقه برگزار شد که سرپرست وزارت خارجه دولت افغانستان برای حضور دراین کنفرانس به تهران سفر کرده است.

پیشتر نیز هیأت بلند پایه اقتصادی افغانستان در نیمه آبان ماه امسال به ریاست ملا عبدالغنی برادر معاون اقتصادی رئیس‌الوزرای حکومت طالبان به تهران سفر و با مسئولان اقتصادی جمهوری اسلامی ایران به منظور ارتقای سطح همکاری‌های تجاری و اقتصادی، توسعه روابط دوجانبه و بررسی زمینه‌ همکاری‌های بیشتر در حوزه تجارت، ترانزیت، سرمایه‌گذاری، همکاری‌های گمرکی و داد و ستد مالی دیدار و رایزنی کردند.

 

منبع: ایرنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها