|

امیرعبداللهیان در دیدار با همتای قطری:

زمان به ضرر آمریکا و رژیم اسراییل است

وزیرخارجه ایران در دیدار با وزیر خارجه قطر گفت: بنظر می‌رسد آمریکائی‌ها در تلاش‌های جدید می‌خواهند حساب خود را از حساب جنایات رژیم اسراییل در حق فلسطینی ها جدا کنند، اما عملا همچنان در کنار رژیم اسرائیل در روند شکست خورده نظامی ایستاده اند.

زمان به ضرر آمریکا و رژیم اسراییل است

به گزارش شبکه شرق، وزیر امور خارجه امروز در دیدار با همتای قطری در دوحه زمان را به ضرر آمریکا و رژیم اسراییل خواند و گفت که اصرار این رژیم بر تداوم جنگ بر ابعاد و دامنه شکست نظامی و سیاسی آنها می‌افزاید .

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه که در چهارمین سفرش به قطر در دو ماه و نیم گذشته در دوحه حضور دارد امروز (چهارشنبه) ۲۹ آذر با شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر، دیدار و گفت‌وگو کرد.


در این دیدار برخی موضوعات مورد اهتمام دوجانبه و منطقه‌ای از جمله تحولات فلسطین و غزه مورد گفتگو و تبادل نظر قرار گرفت. 
وزیر امور خارجه روابط سیاسی بین دو کشور را سازنده و متمایز توصیف و بر لزوم تقویت تلاشهای مشترک بمنظور ارتقای روابط تجاری و اقتصادی دوجانبه همپای روابط سیاسی دو کشور تاکید کرد.


 امیرعبداللهیان با ابراز خرسندی از اجرای بخش‌های مهمی از توافقات رؤسای دوکشور، به برگزاری موفق اجلاس اخیر کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی دو کشور اشاره کرد و پیگیری مشترک برای اجرای کامل توافقات را خواستار شد.


وزیر امور خارجه همچنین با اشاره به مسئله فلسطین و تحولات غزه بعنوان مهمترین موضوع مشترک مورد اهتمام و پیگیری دو کشور در دو ماهه اخیر با هدف توقف پایدار حملات نظامی رژیم اسرائیل علیه شهروندان در غزه و ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه،  افزایش تحرکات در سطح منطقه ای و بین‌المللی مبتنی بر یافتن راهکار سیاسی برای بحران غزه را حائز اهمیت دانست و بر ضرورت تداوم تلاشهای مشترک در مسیر اهداف مورد توافق دو کشور و مبتنی بر خواست و نیاز ملت فلسطین تاکید کرد.


 امیرعبداللهیان با اشاره به دریافت برخی پیامها و نشانه‌ها گفت، بنظر می‌رسد آمریکائیها در تلاش‌های جدید می‌خواهند حساب خود را از حساب جنایات رژیم اسراییل در حق فلسطینی ها جدا کنند، اما عملا همچنان در کنار رژیم اسرائیل در روند شکست خورده نظامی ایستاده اند.
وی زمان را به ضرر دولت آمریکا و رژیم اسراییل دانست و گفت:  اصرار رژیم اسراییل بر تداوم جنگ علیه غزه و حمایت دولت آمریکا از این رژیم، صرفا بر ابعاد و دامنه شکست نظامی و سیاسی آنها و نیز افزایش مسئولیت‌های بین‌المللی آنها خواهد افزود.
شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی نخست وزیر و وزیر خارجه قطر نیز در این دیدار، با ارائه ارزیابی مثبت از روند روابط دوجانبه، عزم کشورش را برای اجرای کامل توافقات رؤسا و مسئولان دولتی دو کشور و ارتقای روابط اقتصادی و تجاری فیمابین مورد تاکید قرار داد. 
وی ضمن مثبت و مؤثر خواندن تلاش های مشترک دو کشور در مسیر تحقق آتش بس پایدار در غزه و تقویت ارسال کمک های گسترده انساندوستانه برای مردم فلسطین، روند تحولات را به نفع راهکار سیاسی و حرکت به سمت پایان جنگ ارزیابی کرد.
 طرفین در این دیدار در خصوص نحوه تداوم تلاش‌های مشترک برای غلبه راهکار سیاسی و توقف ماشین جنگی رژیم اسراییل علیه مردم مظلوم غزه مشورت و تبادل نظر کردند و توافق نمودند که ایده های مشترک و مورد توافق را با جدیت دنبال نمایند.
طرفین همچنین در خصوص افزایش همکاری‌ها در زمینه های مختلف همکاری‌ دوجانبه اتفاق نظر داشتند.

 

منبع: فارس
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها