|

سلامی، فرمانده کل سپاه:

آمریکا در حال منزوی شدن در افکار عمومی است

فرمانده کل سپاه گفت: آمریکا در حال منزوی شدن در افکار عمومی است. دو قطبی به وجود آمده دوقطبی بین ملت‌ها و دولت‌هاست. این اتصالی است که جهان به منطق ما پیدا کرده است. ارزش‌های انقلاب ما و آرمان‌های ما منتقل شده و ما به ازا پیدا کرده است.

آمریکا در حال منزوی شدن در افکار عمومی است

به گزارش شبکه شرق، نشست "بسیج جهانی اسلام: مقاومت رمز پیروزی" به میزبانی وزارت امور خارجه و با حضور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و وزیر امور خارجه برگزار شد.

 امروز بعدازظهر نشست "بسیج جهانی اسلام: مقاومت رمز پیروزی" به میزبانی حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه و با حضور و سخنرانی سردار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در وزارت امور خارجه برگزار شد.

در ابتدای جلسه سرلشکر سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: خدا را سپاسگزارم که امروز در جمع فرماندهان و افسران عالی رتبه عرصه دیپلماسی و سیاست خارجی کشور یا بهتر، زنان و مردان عرصه سیاست خارجی انقلاب اسلامی حضور دارم. دقیقا درگیر مسائل دیپلماسی کشور با هندسه جدید تحولات در منطقه هستید.

وی در خصوص بسیج گفت: بسیج آنگونه که ما آن را در میدان و در عرصه عمل می‌شناسیم قدرت دفاعی پایان ناپذیر دنیا است. این واژه‌های دقیقی هستند که قدرت دفاعی را برای ما روشن می‌کند. همه ارزش‌های جهان محدود است یعنی دارای عرض و طول معین هستند و اینها با گذر زمان در هر حادثه‌ای با فرسایش قدرت مواجه می‌شوند. ارتش‌های بزرگ وقتی عمل می‌کنند بیشترین شعاع تاثیر را دارند و منحنی قدرت اینها نسبت به زمان نزولی است. این به این دلیل است که ظرفیت‌های کلاسیک ارزش معینی دارد. اگر ارتش‌های بزرگ در فاز اول نتیجه نگیرند نسبت به زمان با کاهش قدرت مواجه می‌شوند اما بسیج یک نیروی بی‌انتها است و رویش‌های آن در جنگ از ریزش‌های آن بیشتر است.

سرلشکر سلامی افزود: وقتی زمان پیش می‌رود این قدرت افزایش پیدا می‌کند. این قدرت چون مبتنی بر منطق جهاد و شهادت است به پیش می‌رود. این را من شخصا در عملیات‌های مختلفی دیدم. در عملیات رمضان ما در خاکریز بودیم و عراقی‌ها با تعداد زیادی تانک حمله کردند و بسیجی‌ها می‌رفتند جلو و تانک را هدف قرار می‌دادند. بعد از آن هدف قرار می‌گرفتند و تعدادی می‌رفتند سلاح آنان را به دست می‌گرفتند، این طبیعت بسیج است. اینها فاتحان دو جنگ جهانی اول و دوم را شکست دادند.

فرمانده سپاه پاسداران همچنین گفت: وقتی که آمریکا به عراق حمله کرد من در سی‌ان‌ان دیدم که افسر آمریکایی مجروح شده بود و می‌بردند و می‌گفت که کاری کنید من زنده بمانم. من این را با بچه‌های خودمان مقایسه می‌کردم که شهادت رویایی‌ترین آرزوی این‌ها در زندگی است. این واقعیت نه فقط در تعداد اندکی بلکه یک جریان قوی در جوانان ما است. نه فقط آن نسلی که در دفاع مقدس بودند، بلکه جوانان امروزی هم به ما برای دفاع از حرم مراجعه می‌کنند. این نیروی عظیم در دفاع از ارزش‌ها مرز نمی‌شناسد.

وی گفت: سیاست خارجی بدون محتوای قدرت موثر نیست. ما صاحب قدرتی هستیم که کمتر جایی در جهان این قدرت وجود دارد. شعاع تاثیر آن اما موضوع دیگر است. تا جایی که دارای شعاع تاثیر است ما صاحب نقش هستیم. این بسیج همچنان حضور دارد. من در زمان کرونا این‌ها را دیدم. این بچه‌ها بی هیچ هراسی و بر اساس اوج فداکاری اموات مونین را غسل می‌دادند و کفن می‌کردند. من در زلزله خوی اینها را دیدم. این بچه‌ها وسایل خانواده‌ها را می‌آوردند. در هر حادثه‌ای اینها حاضر هستند. این نیرو همه جا منتشر است و ما وقتی اینان را در اختیار داریم از هیچ چیزی واهمه نداریم.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: جهان اسلام مورد تاخت و تاز کشورهای دیگر بوده است. اما در درون مردم ما آثاری از نگرانی از جنگ نیست. آمریکایی‌ها تهدید می‌کنند. در شرق و غرب ما جنگ است. ناوها به منطقه اضافه می‌شوند. وقتی اما به ایران می‌رسند خاصیت سیاسی خود را از دست می‌دهند و مجبور به تاثیر پذیری از ایران هستند. وقتی ناوهای آمریکا به ایران می‌رسند تمام خواص سیاسی خود را از دست می‌دهند. دلیل اصلی آن قدرتی است که شکل گرفته و در حال عمل کردن است.

وی با اشاره به تحولات در جهان گفت: یک تحولی در جهان اتفاق افتاده که شاید آثار بلندمدت آن روشن شود. انقلاب اسلامی وقتی از مرزها عبور کرد و تشکیل قدرت داد و یک جغرافیایی از مقاومت را شکل داد، دشمنان مجبور شدند از پناهگاه‌های راهبردی خارج شده و به سطوح عملیاتی وارد شوند. آنان مجبور شدند به گسترش نظامی وارد شوند اما خودشان دچار گسترش بیش از حد شدند. وقتی گسترش بیش از حد اتفاق افاتد یک اقتصاد قوی نیازمند است. این باعث تنزل قدرت نظامی در اثر فرسودگی می‌شود. واقعا چرخه زوال شکل گرفته است.

سردار سلامی افزود: این چرخه زوال چیزی است که دشمنان ما را دچار خودش کرده است. در نقاط مختلف جنگ‌های بسیاری رخ داده است و اینها باعث می‌شود چرخه زوال بیشتر شود. این حتی به سطوح تاکتیکی هم رسیده و به پایگاه‌های آمریکایی کشیده شده است. مثل کشتی‌هایی که یمنی‌ها گرفتند. این یک پیامد راهبردی وسیعی داشت و نشان داد این منطقه یک معادله جدیدی بر آن حاکم شده است. این نشان داده که قدرت‌ها با لشگرکشی قدرت خود را از دست داده‌اند. قبلا اگر لشگرکشی می‌کردند در نقطه‌ای،  معادلات دیگری در نقطه دیگر رخ می‌داد اما اکنون اینگونه نیست. ائتلاف‌های سخت اکنون قابل شکل گیری نیست. این به دلایل فرسایش همه قوای اینان است. آنان اکنون نمی‌توانند جوانان جهان را از مقاومت دور کنند.

وی ادامه داد: قصه غزه هم یک موتور محرک جدیدی است که یک انسجام و اراده سیاسی در همه سرزمین‌های اسلامی و فراتر شکل بگیرد. مهمترین اتفاق این است که واقعیت قدرت‌ها نسبت به فضای عملیات روانی، کاملا تفاوت را نشان می‌دهد. شما همیشه آمریکا را با چند مفهوم ترویج شده می‌شناسید. دموکراسی، آزادی، حقوق بشر و رفاه. ولی آنچه که امروز از شخصیت سیاسی آمریکا همه دنیا می‌بینند این است که آنها بیشترین تسلیحات را، تمام بمب‌هایی که در غزه فرود می‌آید همه را آمریکایی‌ها در اختیار رژیم صهیونیستی قرار می‌دهند، جهان این را می‌بیند. هیچ فصل مشترکی بین افکار عمومی در جهان و ارزش‌های مطرح شده آمریکایی نیست.

فرمانده کل سپاه تصریح کرد: آمریکا در حال منزوی شدن در افکار عمومی است. دو قطبی به وجود آمده دوقطبی بین ملت‌ها و دولت‌هاست. این اتصالی است که جهان به منطق ما پیدا کرده است. ارزش‌های انقلاب ما و آرمان‌های ما منتقل شده و ما به ازا پیدا کرده است. اگر ما از آمریکا به عنوان جنایتکار جنگی معرفی می‌کردیم بقیه نمی‌پذیرفتند ولی امروز هیچ کس نمی‌تواند بگوید که حرف ایران یعنی آمریکا شیطان بزرگ است درست نیست بلکه یک واقعیت است. این را امروز متوجه می‌شوند که اینان اشغالگر هستند.

وی همچنین نسبت به سیاست خارجی ایران در این تحولات جدید گفت: این فضای به وجود آمده به دیپلماسی این امکان را می‌دهد که شنوای او باشند و عرصه برای دیپلماسی عمومی ما به وجود آمده است. من به عنوان یک ایرانی و خادم ملت از اینکه سیاست خارجی ما ظرفیت انقلابی خوبی نشان داده است و بیان سیاسی قوی دارد و ادغام ما در افکار عمومی در جهان، تشکر کنم.

فرمانده کل سپاه پاسداران ادامه داد: آنچه که اتفاق می‌افتد یک انتحار و خودکشی برای جریانی است که امروز جنایت‌ها را در غزه انجام می‌دهد. به دلایل اعتقادی حتما این جبهه باطل فرو خواهد پاشید. هیچ سبیلی برای قبله کفار بر مومنان وجود ندارد. قطعا پاسخ خود را خواهند گرفت. روزی خواهد رسید که مجبور می‌شوند خانه‌های خودشان را خود خراب کنند. با منطق نظامی و سیاسی هم نگاه کنیم می‌بینیم رژیم قادر به ادامه جنگ طولانی مدت نخواهد بود. فکر کنید یک حادثه در سرزمین کوچک اتفاق افتد پیامدهای آن تا سال‌ها باقی می‌ماند.

وی افزود: آیا آمریکا قادر است همه هزینه‌های این جنگ را بپردازد! چقدر می‌توان این جنگ را نگه داشت. این دلیل حفظ جنگ بخاطر شرایط خود نخست وزیر رژیم صهیونیستی است زیرا در صورت پایان باید محاکمه شود. این مهم نیست که چه اتفاقی افتاده مهم این است که اینان نمی‌توانند. نتوانستن ذات اینها است.

سردار سلامی در آخر گفت: نسل‌های جدید فلسطین آموختند که باید با چه کسی بجنگند و حتما سلاح در اختیار اینان قرار خواهد گرفت. ان شاالله سرانجام پیروزی با مظلومان فلسطین خواهد بود. ما هم نگرانی نداریم و ظرفیت‌های مقاومت کسر کوچکی از آن فعال شده است.

 

منبع: تسنیم
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها