|

جلالی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس خطاب به خبرنگار:

سوال در مورد حجاب‌بان‌ها یعنی شما مرض دارید؛ سالم نیستی، وگرنه آدم عاقل این سوال را نمی‌کند

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس که چهار سال پیش توانست با ۵۳ هزار رای وارد مجلس شود و تا پیش از این پررنگ‌ترین سابقه اجرایی‌اش ریاست دفتر محمدتقی مصباح یزدی بوده، هرگونه دغدغه و سوال در خصوص چرایی فعالیت بی‌مجوز حجاب‌بانان در اماکن عمومی را نشان از بی‌عقلی دانست!

سوال در مورد حجاب‌بان‌ها یعنی شما مرض دارید؛ سالم نیستی، وگرنه آدم عاقل این سوال را نمی‌کند

به گزارش شبکه شرق، در چند ماه اخیر و پس از تصویب پنهانی لایحه حجاب در کمیسیون فرهنگی مجلس، با تحولات تازه ای در خصوص حجاب مواجه بوده ایم، از جمله این تصمیمات، حضور افرادی موسوم به حجاب‌بان در مترو و دیگر اماکن عمومی تهران و برخی از دیگر شهرهاست که به بانوانی که به زعم آنان حجاب مناسبی ندارند، تذکر می‌دهند. البته که فعالیت آنان تنها محدود به تذکر زبانی نیست و با استقرار دوربین‌های خود در مترو، از بانوان عکس و فیلم هم می‌گیرند. 

چندی پیش وزیر کشور در حالی در مورد فعالیت حجاب‌بان‌ها اعلام کرده بود که هیچ مجوزی از سمت وزارت کشور برای فعالیت آنان صادر نشده و سعی کرد بار انتقادات در این خصوص را از روی دوش دولت بردارد، که بنا بر اسناد منتشرشده، در خردادماه امسال بخشنامه‌ای از سمت این وزارتخانه خطاب به برخی دستگاه‌ها از جمله شهرداری و متروی تهران ابلاغ شده که در آن بر لزوم برخورد با افرادی که حجاب را رعایت نمی کنند، تاکید شده است. 

 

تلاش‌های «انتخاب» برای گفت‌وگو با نمایندگان مجلس در مورد چگونگی سازماندهی به فعالیت‌های حجاب‌بانان و صدور مجوز برای آنان و همچنین تناقض‌ صحبت‌های وزیر در این خصوص، به نتیجه‌ای نرسید و تمام نمایندگانی که انتخاب با آنان تماس گرفت یا از حضور حجاب‌بان‌ها در مترو و دیگر اماکن اظهار بی‌اطلاعی می‌کردند یا پرداختن به این مسائل را حاشیه‌سازی می‌دانستند و می‌گفتند که تمایلی به صحبت در این خصوص ندارند. 

از جمله حسین جلالی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس که چهار سال پیش توانست با ۵۳ هزار رای وارد مجلس شود و تا پیش از این پررنگ‌ترین سابقه اجرایی‌اش ریاست دفتر محمدتقی مصباح یزدی بوده، هرگونه دغدغه و سوال در خصوص چرایی فعالیت بی‌مجوز حجاب‌بانان در اماکن عمومی را نشان از بی‌عقلی دانست! 

وی در گفت‌وگو با «انتخاب» در خصوص چگونگی سازماندهی به فعالیت‌های حجاب‌بانان، اظهار کرد: من چند روزی است که در حوزه انتخابیه هستم و اصلا از فعالیت چنین افرادی در تهران خبر ندارم، اما می‌خواهم بدانم خروجی سوال شما چیست و به دنبال تبیین چه مسئله‌ای هستید. 

جلالی ادامه داد: از این سوال شما برمی‌آید که در پی حاشیه‌سازی هستید و یک مرضی دارید. به عنوان یک خبرنگار بلانسبت عاقل باید دنبال طرح سوالات گره‌گشا باشید که منفعتی برای مردم داشته باشد نه مسائلی که تنها به اختلافات دامن می‌زند. شما سالم نیستی، وگرنه هیچ آدم عاقلی چنین سوالی را مطرح نمی‌کند. 

نمایندگان مجلس یازدهم که با پایین‌ترین میزان رای ممکن توانسته‌اند وارد مجلس شوند، در حالی هر گونه طرح سوال در مورد موضوعات فرهنگی نظیر حجاب را جزو مسائل غیرضروری و خارج از دغدغه مردم می‌دانند که حتی برای مسائل اقتصادی که به نظر خودشان هم جزو دغدغه‌های مردم محسوب می‌شود، تا کنون هیچ اقدام مفید و اثربخشی انجام نداده‌اند. 

 

 

منبع: انتخاب
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها