|

پیام ایران به اسرائیل بعد از شهادت ۲ پاسدار سپاه در سوریه

حتی نیروهای فلسطینی در سوریه نیز بخش قابل توجهی‌شان توسط همین مستشاران ایرانی آموزش و تعلیم دیدند. این عزیزانی که توسط اسرائیل به شکل ناجوانمردانه به شهادت رسیدند، در امتداد همین رسالت است که در سوریه حضور داشته و در راستای جبهه مقاومت خدمت می‌کردند.

پیام ایران به اسرائیل بعد از شهادت ۲ پاسدار سپاه در سوریه

به گزارش شبکه شرق، محمداسماعیل کوثری گفت: شهادت دو پاسدار ما در سوریه از سر عقده و حقد اسرائیل از شکست در طوفان‌الاقصی است. وقتی آنان در برابر نیروهای مقاومت فلسطینی ناکام ماندند می‌خواستند با این اقدام به نوعی چنین بنمایانند که جمهوری اسلامی پشت طوفان‌الاقصی بوده.

۱۱ آذرماه ۱۴۰۲ خبری در مطبوعات ایرانی مبنی بر شهادت دو پاسدار در سوریه توسط نیروهای اشغالگر قدس مخابره شد. روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی بیانیه‌ای در واکنش به این جنایت نوشت:«در شرایطی که جهانیان شاهد تداوم جنایات گسترده و وحشیانه رژیم جعلی و کودک‌کش اسرائیل تحت حمایت آشکار آمریکا و برخی دولت‌های اروپایی علیه غزه و شهادت مظلومانه هزاران تن از مردم فلسطین به‌ویژه زنان و کودکان در این جنگ نابرابر و ناجوانمردانه هستند، پاسداران رشید و سرافراز اسلام محمدعلی عطایی شورچه و پناه تقی‌زاده حین انجام مأموریت مستشاری در جبهه مقاومت اسلامی سوریه، توسط دژخیمان غاصب اسرائیلی به شهادت رسیدند و نشان دادند خط سرخ شهادت همچنان زنده و رهپویان سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) با اقتدا به مولای خود، راست‌قامت و جان‌برکف هستی خویش را پای دفاع از اسلام و ولایت و عزت و شرافت مسلمین خالصانه فدا می‌کنند.»

درباره وضعیت حضور ایران در سوریه و این اقدام اسرائیلی ها با محمداسماعیل کوثری، نماینده مجلس گفت‌وگویی داشتیم که در ادامه می‌خوانیم.

آغاز حضور در سوریه

کوثری در ابتدا گفت: پس از عملیات الی بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر از چنگ نیروهای بعثی در سال ۱۳۶۱، ایران نیروهایی را از تیپ ذوالفقار ارتش و لشکر محمدرسول‌الله سپاه پاسداران به سوریه اعزام کرد که بتوانند با حضور در جنوب لبنان و کمک‌رسانی به لبنان و سوریه به تقابل با اسرائیلی ها بپردازند. در آن زمان قرار بود کشورهای عربی هم یگان نظامی خود را اعزام کنند که با بدقولی و خیانتشان در این نبرد حاضر نشدند.

حضور ۴۱ ساله ایران در سوریه برای خدمت به جبهه مقاومت

وی افزود: با این حساب باید بگوییم حضور نیروهای نظامی ایران در سوریه طی توافقاتی قانونی بین دو کشور نه یک امر تازه که به یک دهه اخیر بازگردد، بلکه موضوعی قدیمی به عمر بیش از ۴۰ سال است.

حافظ اسد، پدر بشار اسد صریحاً موافقت کرده بود که ایرانیان در سوریه حاضر شوند و دست به اعمال مختلف مستشاری بزنند یا حتی از نیروهای سوری آموزش ببینند، این چیزی پنهانی نبوده و از ابتدا خیلی روشن اتفاق افتاد. به طور مثال، شهید حسن تهرانی مقدم با حضور در سوریه به همراه چندتن دیگر آموزش موشکی دید و آن تکنولوژی را در ایران استفاده کرد و ما را صاحب موشک نمود.

۴۱ سال است نیروهای مستشاری ایران در سوریه حاضر هستند و بعد با انتقال تجریه نیروهای مقاومت را در این منطقه آموزش می‌دهند. به طور مثال همین نیروهای حاضر در سوریه در شکل‌گیری حزب‌الله لبنان با آموزش و انتقال تجارب خود سهم و نقش بزرگی را ایفا کردند.

حتی نیروهای فلسطینی در سوریه نیز بخش قابل توجهی‌شان توسط همین مستشاران ایرانی آموزش و تعلیم دیدند. این عزیزانی که توسط اسرائیل به شکل ناجوانمردانه به شهادت رسیدند، در امتداد همین رسالت است که در سوریه حضور داشته و در راستای جبهه مقاومت خدمت می‌کردند.

اسرائیل عقده طوفان‌الاقصی را به سینه دارد

محمداسماعیل کوثری در انتها بیان کرد: اقدام اسرائیل از سر حقد و عقده‌گشایی در میدان نبرد غزه است.

وقتی آنان در برابر نیروهای مقاومت جهاد اسلامی و حماس ناکام ماندند می‌خواستند با این اقدام به نوعی چنین بنمایانند که جمهوری اسلامی پشت عملیات طوفان‌الاقصی بوده، که البته مقام معظم رهبری به عنوان فرماندهی کل قوا این موضوع را رد کردند. باید بگویم ایران جواب محکمی به اسرائیلی‌ها خواهد داد که از این کرده خویش پشیمان شوند.

 

منبع: همشهری آنلاین
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها