|

یک منبع نزدیک به حماس:

حماس هم با تمدید ۲ الی ۴ روزه آتش‌بس موافق است

خبرگزاری فرانسه به نقل از یک منبع نزدیک به حماس نوشت که این گروه با تمدید دو الی چهار روزه آتش بس موافق است.

حماس هم با تمدید ۲ الی ۴ روزه آتش‌بس موافق است

به گزارش شبکه شرق، خبرگزاری فرانسه به نقل از یک منبع نزدیک به حماس نوشت که این گروه با تمدید دو الی چهار روزه آتش بس موافق است.

این منبع گفت: «جنبش حماس به میانجی‌ها اطلاع داده است که گروههای مقاومت با تمدید آتش‌بس فعلی بین دو الی چهار روز موافق است»

او همچنین گفت: «پیش بینی می‌کنیم که مقاومت امکان آزادی 20 الی 40 اسیر دیگر اسرائیلی را داشته باشد».

در این راستا نشریه آمریکایی وال‌استریت ژورنال روز یکشنبه به نقل از منابع مطلع خبر داد که مذاکره کنندگان امیدوار هستند که آتش‌بس میان جنبش حماس و اسرائیل تا چهار روز دیگر تمدید شود.

وال‌استریت ژورنال در گزارش خود افزود در صورت تحقق تمدید آتش‌بس، امکان آزادی 40 تا 50 اسیر بیشتر در غزه فراهم خواهد شد.

از سوی دیگر، ساعتی پیش شبکه 12 اسرائیل خبر داد که شورای جنگ این رژیم امشب نشستی را برگزار می‌کند تا امکان تمدید آتش‌بس در غزه را بررسی کند.

 «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» نخست وزیر قطر نیز گفت که امور تا کنون درباره توافق آتش‌بس در غزه در مسیر صحیح خود قرار داشته و به طور تنگاتنگ با دولت آمریکا در حال همکاری هستیم.

وی که با شبکه خبری آمریکایی CBS مصاحبه می‌کرد، افزود: «اگر حماس لیست گروگان‌های بیشتری را که می‌تواند آزاد کند ارائه دهد، امیدواریم که امکان تمدید آتش‌بس وجود داشته باشد».

آتش‌بس انسانی در نوار غزه از ساعت ۷ صبح روز جمعه به وقت محلی (سوم آذر) وارد فاز اجرایی شده است. فردا آخرین روز این آتش‌بس چهار روزه است.

 

منبع: شفقنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها