|

مهدی آیتی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب:

اگر امروز روحانی می‌خواهد نقش لیدری اصلاحات را انجام دهد به دلیل سکوت خاتمی است

حسن روحانی وارد عرصه انتخابات شده است و به نوعی می‌خواهد حمایت اصلاح‌طلبان را داشته باشد اما آیا می‌تواند؟

اگر امروز روحانی می‌خواهد نقش لیدری اصلاحات را انجام دهد به دلیل سکوت خاتمی است

به گزارش شبکه شرق، یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب معتقد است که اگر امروز آقای روحانی می‌خواهد نقش لیدری اصلاحات را انجام دهد به دلیل سکوت آقای خاتمی است. آقای خاتمی به نوعی بازنشسته سیاسی شده است و روحانی آگاهانه می‌خواهد چنین شرایطی را تجربه نکند و از قلم رسانه نیفتد و می‌خواهد خودی نشان دهد.

حسن روحانی وارد عرصه انتخابات شده است و به نوعی می‌خواهد حمایت اصلاح‌طلبان را داشته باشد اما آیا می‌تواند؟

مهدی آیتی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، درباره این موضوع گفت: آقای روحانی سوابق خوبی در جبهه اصلاحات ندارد و پایگاه و جایگاه ویژه‌ای در میان اصلاح‌طلبان ندارد که بخواهد از آن پایگاه فراخوان دهد و مثلا فراکسیونی را ایجاد کند. اکنون در صف‌بندی‌های سیاسی مانند سابق فقط دو جناح اصلاح‌طلب و اصولگرا نداریم و افراد مستقل و میانه‌رو ممکن است به فراخوانی که آقای روحانی بدهد بپیوندند و در نهایت لیستی درست شود.

بخش هایی از گفت وگوی آیتی را در ادامه می خوانید:

ارائه چنین لیستی از بین تمام کسانی که تأیید صلاحیت نهایی می‌شوند مقدور به نظر می‌رسد؛ افرادی مستقل و میانه‌روکه با آقای روحانی مشکلی ندارند.

اگر امروز آقای روحانی می‌خواهد نقش لیدری اصلاحات را انجام دهد به دلیل سکوت آقای خاتمی است. آقای خاتمی به نوعی بازنشسته سیاسی شده است و روحانی آگاهانه می‌خواهد چنین شرایطی را تجربه نکند و از قلم رسانه نیفتد و می‌خواهد خودی نشان دهد و چنین مسیری را در لیدرشدن اصلاحات می‌داند. کاری هم که می‌کند از نظر سیاسی معقول و منطقی است و به هر حال عده‌ای هم طرفدار دارد و شاید بتواند.

آقای روحانی در جبهه اصلاحات پایگاهی ندارد و خیلی خوش‌نام نیست اما آن گروهی که دور آقای روحانی جمع می‌شود و احتمالا فراکسیونی را در مجلس تشکیل دهند، جبهه میانه‌رو و مستقل نام خواهد داشت، نه جبهه اصلاح‌طلب.

او شانس بالایی نخواهند داشت و اقبال عمومی زیادی متوجه‌اش نیست اما با همان شانس پایین می‌تواند فراکسیونی برای مجلس آینده درست کند ولو آنکه بسیار کوچک باشد و ولو انکهحتی اندازه همان 60-70 نفر هم گفته است نباشد.

به نظرم آقای روحانی برای خبرگان شانس زیادی ندارد و آن سازوکاری که برای انتخابات خبرگان و مجلس درست شده است، از حالا نشان می‌دهد که قرار است خالص‌سازی به طور کامل انجام شود و تقسیم‌بندی خودی و غیرخودی شکل گرفته است و در آن تقسم‌بندی همان طور که آقای روحانی شانس کمی دارد، اصلاح‌طلبان هم شانس بالایی ندارند.

 

منبع: نامه نیوز
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها