|

رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل:

حمله به غزه را از سر می‌گیریم

رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل تهدید کرد که نیروهای نظامی «اسرائیلی» حمله به نوار غزه را از سر خواهند گرفت.

حمله به غزه را از سر می‌گیریم

به گزارش شبکه شرق، «هرتزی هالوی» رئیس ستاد ارتش اسرائیل در سخنانی در این باره گفت: به محض اتمام آتش‌بس موقت، حمله به نوار غزه به منظور بازگرداندن اسرائیلی‌های ربوده شده (اسرای اسرائیلی) و نابود کردن جنبش حماس را از سر می‌گیریم.

رئیس ستاد ارتش اسرائیل درحالی بار دیگر تهدید به نابودی جنبش حماس کرده است که ارتش این رژیم با ۴۸ روز تجاوز وحشیانه به نوار غزه، نه تنها موفق به دستیابی به این رویای دور و دراز خود نشد بلکه شکست سختی را متحمل شد و این شکست موج شدیدی از انتقادها را از کابینه بنیامین نتانیاهو به همراه داشته است.

درپی ناگزیر شدن اسرائیل به پذیرش آتش‌بس موقت، منابع رسانه‌ای این رژیم به قدرت مقاومت فلسطین در نوار غزه اذعان کرده‌اند.

روزنامه اسرائیلی «یدیعوت آحارونوت» در این باره اعتراف کرد که توانایی و قدرت اطلاعاتی مقاومت فلسطین افزایش یافته است و مقاومت فلسطین سیستم تونل را به شکلی توسعه داده که برای رژیم اشغالگر غیرقابل پیشبینی بوده است.

به نوشته این روزنامه، نظامیان اسرائیل گفته‌اند: آنچه ما در غزه دیدیم کاملا متفاوت از ارزیابی دستگاه اطلاعات بود. آنها (رزمندگان مقاومت) جزئیاتی را از نیروهای‌مان در اختیار داشتند.

 مقاومت فلسطین، در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغالگری و تجاوز اسرائیل علیه مردم غزه و دیگر مناطق سرزمین های اشغالی، در هفت اکتبر(۱۵ مهر) عملیات طوفان الاقصی را علیه این رژیم آغاز کرد.

اسرائیل مطابق معمول با قتل عام غیرنظامیان و بمباران مناطق مسکونی به عملیات رزمندگان مقاومت پاسخ داد.

جنایات اسرائیل واکنش شدید مردم آزاده جهان و مسلمانان را در سراسر جهان در پی داشت و بسیاری از دولت‌ها و نهادهای بین‌المللی نیز مجبور به تبعیت از افکار عمومی و محکوم کردن این جنایات شدند.

رژیم اشغالگر اواخر هفته گذشته، شکست در عملیات خود علیه مقاومت فلسطین را پذیرفت و تسلیم مقاومت شد.

آتش‌بس چهار روزه بین اسرائیل و جنبش مقاومت حماس در نوار غزه از ساعت ۷ صبح جمعه (به وقت محلی) آغاز شد.

بسیاری از کارشناسان، کاهش شدید محبوبیت نتانیاهو در میان اسرائیلی‌ها را شروع دور جدیدی از تنش سیاسی در سرزمین های اشغالی دانسته و برگزاری انتخابات زودهنگام یا عزل نتانیاهو توسط ائتلاف حاکم را بعید نمی‌دانند.

 

منبع: ایرنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها