|

علی باقری:

اگر اصلاح‌طلبان بیشتری به ویژه چهره‌ها در انتخابات شرکت می‌کردند به صواب نزدیک‌تر بودند

علی باقری گفت: امروز هم تصور می‌کنم اگر تعداد بیشتری از اصلاح‌طلبان خصوصا از چهره‌های شناخته شده اصلاح‌طلب در انتخابات شرکت می‌کردند به صواب نزدیک‌تر بود.

اگر اصلاح‌طلبان بیشتری به ویژه چهره‌ها در انتخابات شرکت می‌کردند به صواب نزدیک‌تر بودند

به گزارش شبکه شرق، علی باقری در گفت‌وگو با روزنامه اعتماد درباره عملکرد هیات‌های اجرایی انتخابات مجلس دوازدهم توضیح داده است. 

به گزارش اعتماد، بخش‌های مهم این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید: 

 فعالیت سیاسی هیچ طیفی نباید معطوف انتخابات به تنهایی باشد.

اصلاح طلبان چاره ای جز این ندارند که پای بفشارند بر ضرورت برگزاری یک انتخابات استاندارد که می‌تواند رافع بسیاری از مشکلات امروز کشور باشد.

من فکر می‌کنم جامعه محوری یعنی به دنبال مطالبات اقشار مختلف جامعه رفتن و در آن جهت گام برداشتن.

امروز هم تصور می‌کنم اگر تعداد بیشتری از اصلاح‌طلبان خصوصا از چهره‌های شناخته شده اصلاح‌طلب در انتخابات شرکت می‌کردند به صواب نزدیک‌تر بود.

در اردوگاه اصلاح‌طلبی دو نگاه کلی وجود داشت؛ یک نگاه این بود که رفتار حاکمیت در برگزاری انتخابات در گذشته سنجیده شده، بنابراین دیگر امیدی به انتخابات نیست و باید اساسا از ورود به عرصه انتخابات استنکاف ورزید.

دیدگاه دومی هم وجود داشت که هرچند در مقدمات اشتراکاتی با جریان نخست داراست ، اما معتقد بود باید هزینه برگزاری انتخابات غیراستاندارد را در کشور بالا برد.

رهبری از ابتدای سال جاری، 4ویژگی را برای برگزاری انتخاباتی مطلوب مطرح کردند که 2گزاره از این 4گزاره، رقابتی بودن و مشارکتی بودن در انتخابات است.

آنچه در مرحله رسیدگی به صلاحیت رخ داد و براساس آمار رسمی وزارت کشور   28درصد از نامزدها ردصلاحیت شده اند، اتفاق بی‌سابقه ای است.

 

منبع: اعتماد
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها