|

حملات حزب الله، مشاور بایدن را به فلسطین اشغالی کشاند

پس از حملات مداوم جنبش حزب الله لبنان به مقرهای نظامیان اسرائیلی در مناطق مرزی، مشاور رئیس جمهور آمریکا عازم تل‌آویو خواهد شد تا بتواند به زعم خود، آرامش را به این منظقه بازگرداند.

حملات حزب الله، مشاور بایدن را به فلسطین اشغالی کشاند

‍ به گزارش شبکه شرق، یک مسئول آمریکایی خبر داد که مشاور جو باید رئیس جمهور این کشور به فلسطین اشغالی سفر کرده است تا مسائل مهم مربوط به مرزهای شمال فلسطین (هم‌مرز لبنان) را بررسی کند.

این مسئول که اشاره‌ای به نامش نشده است، به الجزیره گفت: مشاور بایدن تأکید خواهد کرد که برقراری مجدد آرامش در مرزهای شمالی باید اولویت اصلی باشد.

در خصوص سفر مسئولان آمریکایی، «آنتونی بلیکن» وزیر خارجه آمریکا هم دوازدهم آبان ماه جاری وارد فلسطین اشغالی شد. وی درباره این سفر گفت که برای دیدار با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر، «اسحاق هرتزوگ» رئیس‌ و سایر مقام‌های تل‌آویو بازگشته است. 

وی افزود «حق اسرائیل برای دفاع از خود» و «کار برای رساندن کمک‌های بشردوستانه به غیرنظامیان غزه» موضوع گفت‌وگوهای او خواهد بود.

وزیر خارجه آمریکا در راه سفر به تل‌آویو هم در پیامی مدعی شده بود «برای دیپلماسی بیشتر در زمانی بسیار چالش‌برانگیز» بازمی‌گردد. بلینکن در ادامه ادعای خود افزود: «به همکاری با رهبران منطقه‌ای برای محافظت از غیرنظامیان و جلوگیری از گسترش درگیری ادامه خواهیم داد. همچنان بر دو کشور و صلح و امنیت گسترده‌تر در منطقه متمرکز هستیم».

این ادعاها در حالی است که واشنگتن به‌رغم شهادت بیش از13 هزار فلسطینی در نوار غزه زیر حملات تل‌آویو، با آتش‌بس مخالفت کرده و به حمایت همه‌جانبه از جنایات اسرائیل با بهانه «دفاع از خود» ادامه می‌دهد.

«جان کربی» سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید هم پیش از این یادآوری کرد که دولت جو بایدن به دنبال آتش‌بس در غزه نیست و خواستار «وقفه انسان‌دوستانه» در جنگ است. او در تعریف آنچه وقفه انسان‌دوستانه خواند، گفت: «چیزی که ما می‌خواهیم وقفه‌های موقت و موضعی در درگیری‌ها برای دستیابی به یک یا چند هدف معین است».

 

منبع: فارس
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها