|

قالیباف: اگر منتقدان مبتنی‌بر عقلانیت ما را نقد کنند از همراهی‌کردنی که مجهز به عقلانیت نباشد، بهتر است

قالیباف در آیین ملی بزرگداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار با اشاره به اینکه هنوز موفق به ایجاد تحول در حکمرانی حوزه فرهنگ و اقتصاد نشده‌ایم گفت: اعتماد به‌‌عنوان مهم‌ترین سرمایه اجتماعی نیازمند عقلانیت عمومی است که آن نیز در بستر کتاب شکل می‌گیرد.

قالیباف: اگر منتقدان مبتنی‌بر عقلانیت ما را نقد کنند از همراهی‌کردنی که مجهز به عقلانیت نباشد، بهتر است

به گزارش شبکه شرق، محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در آیین ملی بزرگداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار که صبح امروز(چهارشنبه، 24 آبان ماه) در تالار وحدت برگزار شد، ضمن مهم، اساسی و ریشه‌دار خواندن موضوع کتاب، گفت: این روز را به آنهایی که در تولید و نشر کتاب و یا در حوزه توزیع و نشر فرهنگ کتابخوانی تلاش می‌کنند، تبریک می‌گویم.

قالیباف با بیان اینکه امیدوارم مسئولان کشور به نقش و ظرفیت بانوان در حوزه‌های مختلف به ویژه آموزشی، پرورشی و تربیتی توجه کنند، اظهار داشت: حوزه فرهنگ، عرصه جولان بانوان است که بیشترین نقش را ایفا می‌کنند و بی‌شک سیاست‌های ما در حوزه کتاب و کتابخوانی با محوریت خانواده خواهد بود چرا که نقش بانوان در این حوزه بی‌نظیر است و باید تقویت شود.

رئیس قوه مقننه در ادامه با اشاره به توصیه رهبر معظم انقلاب در حوزه تحول در کشور، عنوان کرد: ما نتوانسته‌ایم تحول را در حوزه‌های مختلف همچون حکمرانی در فرهنگ یا اقتصاد به وجود بیاوریم. پس چه زمانی قرار است به این موضوع جامه عمل بپوشانیم؟

این روزها موضوع اقتصاد و فرهنگ به‌عنوان اولویت ما است که از ابتدای آغاز به کار مجلس یازدهم نیز با این دو هدف تلاش‌های خود را آغاز کردیم که البته تحلیل اشکالات آن نیاز به ورود رسانه‌ها دارد.

وی در ادامه جامعه و مردم را مهم‌ترین نکته برای ایجاد تحول دانست و افزود: حتی اگر مسئولان نیاز به تحول دارند، جامعه باید این مطالبه را آغاز کرده و پیش ببرد. ما در جامعه بیش از هر چیزی نیازمند عقلانیت و فرهنگ عمومی هستیم و حتی مخالفان و منتقدان جدی هم اگر مبتنی بر عقل و اندیشه انتقاد کنند بهتر از کسانی هستند که در موافقت با ما، همراهی‌مان می‌کنند اما افکار و نظرات آنها مبتنی بر عقلانیت و اندیشه نیست، لذا هرگاه توانستیم این موضوع را فرهنگ‌سازی کنیم، باعث ایجاد رشد و حیات اجتماعی شده و سرمایه اجتماعی تولید کرده‌ایم.

قالیباف همچنین با بیان اینکه هیچ مجموعه‌ای نمی‌تواند بدون سرمایه اجتماعی ادامه فعالیت دهد، اظهار داشت: برای هر اقدامی به اعتماد به‌عنوان مهم‌ترین سرمایه اجتماعی نیاز داریم که آن نیز نیازمند بستر عقلانیت عمومی و حیات اجتماعی است لذا اولویت اول برای حل مشکلات اقتصادی نگاه به این حوزه است به همین دلیل امروز روز مهمی است.

 

منبع: خانه ملت
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها