|

نخست وزیر عراق:

به حفاظت از هیئت های دیپلماتیک و مستشاران خارجی پایبند هستیم

در گفت و گو با مارک روته، نخست وزیر هلند ، محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق با اشاره به اقدامات اسرائیل در کوچاندن اجباری فلسطینیان، تاکید کرد که جامعه بین المللی و نیروهای بزرگ امروز در برابر مسئولیت اخلاقی و حقوقی برای توقف جنگ و بازگشایی گذرگاه های انسانی برای رساندن آب، غذا و دارو به غیرنظامیان محاصره شده قرار دارند.

 به حفاظت از هیئت های دیپلماتیک و مستشاران خارجی پایبند هستیم

به گزارش شبکه شرق، میدل ایست نیوز نوشت: محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق، تلفنی با مارک روته، نخست وزیر هلند درباره تحولات غزه گفت وگو کرد.

براساس بیانیه نخست وزیری عراق، السودانی اشاره کرد که آنچه در غزه رخ می دهد، جنایت علیه بشریت، کشتار جمعی و نقض آشکار همه توافقنامه ها و قوانینی است که در حال از دست دادن ارزش خود در برابر اعداد و ارقام فاجعه بار قربانیانی است که اکثریت آنها غیرنظامیان بی دفاع و نیمی از آنها کودکان هستند.

وی با اشاره به اقدامات اسرائیل در کوچاندن اجباری فلسطینیان، تاکید کرد که جامعه بین المللی و نیروهای بزرگ امروز در برابر مسئولیت اخلاقی و حقوقی برای توقف جنگ و بازگشایی گذرگاه های انسانی برای رساندن آب، غذا و دارو به غیرنظامیان محاصره شده قرار دارند.

نخست وزیر عراق اشاره کرد که کشورش تلاش های بسیاری برای عدم گسترش دامنه جنگ می کند و به حفاظت از هیئت های دیپلماتیک و مستشاران حاضر در پایگاه های عراق پایبند است.

از طرفی دیگر نخست وزیر هلند، کشتار غیرنظامیان فلسطینی را محکوم و بر لزوم بازگشایی گذرگاه های انسانی برای رسیدن مواد اساسی که مردم در غزه به آن نیاز دارند، تاکید کرد.

روته ضمن تحسین تلاش های عراق برای حفظ ثبات، نسبت به همکاری با دولت عراق در جهت تحقق ثبات و صلح در منطقه و جهان ابراز امیدواری کرد.

نخست وزیر هلند اشاره کرد که موضع کشورش درخصوص جنگ در غزه با عراق یکسان است.

 

منبع: جماران
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها