|

وجود یک روحانی در شورای شهر، تضمین کننده سلامت آن شوراست

رئیس جامعه مدرسین گفت: شورای شهر از جاهای حساس و کلیدی است و وجود یک روحانی در شورای شهر، تضمین کننده سلامت آن شوراست. به سهم خودم از این ابتکار بسیار خوب تقدیر می‌کنم.

وجود یک روحانی در شورای شهر، تضمین کننده سلامت آن شوراست

به گزارش شبکه شرق، جمعی از روحانیون عضو شورای اسلامی شهرهای سراسر کشور با آیت الله حسینی بوشهری دیدار کردند.

آیت الله حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین در این دیدار اظهار داشت: در ابتدای شروع نهضت امام خمینی – قدس سره – اگرچه قاطبه روحانیت در میدان مبارزه‌ای که امام مطالبه می‌کرد، نبودند و در ابتدا تنها جمع محدودی در کنار امام خمینی قرار داشتند؛ اما روحانیت پیوسته این افتخار را داشته که دور از طاغوت‌های زمان در حرکت بوده است.

 

به گزارش رسا نیوز بخش هایی از اظهارات حسینی بوشهری را در ادامه می خوانید:

 

حتی روحانیونی که به اصطلاح مبارز نبودند، پایبندی دینی و اعتقادی به آن‌ها اجازه نمی‌داد که به دستگاه طاغوت نزدیک شوند؛ بلکه در چارچوب‌های دین داری سنتی در کنار مردم بودند.

روحانیتی که برای پیروزی انقلاب اسلامی، درس، بحث و همه چیز را تعطیل کرد و نقش روشنگری افکار عمومی را تا زمان پیروزی انقلاب و شکل گیری نظام مقدس جمهوری اسلامی برعهده داشت، پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز مسئولیت‌های مختلف نظام را برعهده گرفت.

حتی خود امام خمینی – قدس سره – هم قصد نداشت که در جایگاه و منصب رسمی رهبری انقلاب بنشیند، حتی در آن اوایل پیروزی انقلاب، از تهران به قم آمدند؛ ولی وقتی دیدند که دشمنان اینگونه به طمع این انقلاب و کشور نشسته‌اند، مجددا به تهران بازگشتند و امور کشور را در دست گرفتند.

شورای شهر از جاهای حساس و کلیدی است و وجود یک روحانی در شورای شهر، تضمین کننده سلامت آن شوراست. به سهم خودم از این ابتکار بسیار خوب تقدیر می‌کنم.

شما روحانیون عزیز با این هم‌افزایی که دارید، باید منهای خدماتی که انجام می‌دهید، نسبت به منشأهای احتمالی فساد در شوراهای شهر و روستا یک آسیب شناسی و پژوهش دقیق انجام دهید تا جلوی آلودگی آب را از سرچشمه آن بگیرید.

نباید شورای شهر و شهرداری‌ها اجازه دهند که در شهرها به خصوص شهر مقدس قم که عش آل محمد است، معماری غیر اسلامی حاکم شود.

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها