|

غلامرضا نوری‌قزلجه:

تاوان مخالفت با طرح صیانت و حجاب و عفاف را می‌دهیم

​غلامرضا نوری قزلچه گفت: بررسی صلاحیت‌ها در این مرحله در اختیار دولت بود و دست دولت در اینجا باز بود. اما دولت به نوعی از منتقدانش که مخالف برخی لوایح و برنامه‌هایشان بودند، انتقام گرفت.

تاوان مخالفت با طرح صیانت و حجاب و عفاف را می‌دهیم

به گزارش شبکه شرق، بخش‌های مهم این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید: 

من را استناد به بندهای ۱، ۲ و ۴ ماده ۳۱ رد صلاحیت کرد. این بندها مربوط به عدم اعتقاد و التزام عملی به اسلام، نظام جمهوری اسلامی، قانون اساسی و اصل ولایت فقیه است.

 بررسی صلاحیت‌ها در این مرحله در اختیار دولت بود و دست دولت در اینجا باز بود. اما دولت به نوعی از منتقدانش که مخالف برخی لوایح و برنامه‌هایشان بودند، انتقام گرفت.

تاکنون آقایان جلیل رحیمی جهان‌آبادی نایب رئیس فراکسیون مستقلین، محمودزاده از اعضای فراکسیون و آقای پزشکیان رد صلاحیت شدند. این بهایی است که در مسیر انتقاد از برنامه‌ها و لوایح دولت که در آنها احساس می‌شد حقوق اساسی مردم و آزادی مردم تضییع می‌شد، دادیم.

ما سعی کردیم که مانع از تصویب این لوایح و برنامه‌ها شویم؛ طرح‌هایی مانند صیانت از فضای مجازی، حجاب و عفاف و ماده ۷۵ لایحه برنامه هفتم. دولت به دنبال این لوایح و احکام بود که ما جلوی آن ایستادیم و در برخی موارد مانند صیانت موفق بودیم و در برخی موارد موفق نشدیم، اما به تکلیفمان عمل کردیم و اگر تاوان آن را بدهیم مشکلی نیست چون باید به وظایفمان عمل می‌کردیم و از حقوق مردم و قانون اساسی دفاع کنیم.

 

منبع: دنیای اقتصاد
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها