|

وزیر اطلاعات: وزیر خارجه آمریکا مثل دوره‌گرد‌ها در منطقه می‌چرخد

وزیر اطلاعات گفت: بنابراین بعد ازاین عملیات معادلات منطقه، راهبرد‌های دشمن و حتی محور مقاومت تغییرات اساسی خواهد داشت و این‌یکی از محور‌های اساسی برای تفسیر ، تحلیل و برآورد آینده پیشرو است

وزیر اطلاعات: وزیر خارجه آمریکا مثل دوره‌گرد‌ها در منطقه می‌چرخد

به گزارش شبکه شرق، حجت‌الاسلام‌ سیداسماعیل خطیب وزیر اطلاعات در همایش روسای حفاظت اطلاعات فرماندهی کل نیروی انتظامی با تأکید بر نقش مجموعه‌های حفاظت اطلاعات اظهار داشت: حفظ سرمایه اصلی هر مجموعه و دستگاه، نیروی انسانی است و موفقیت دستگاه‌های حفاظت اطلاعات با ایجاد تحول و تعالی و گام نهادن در مسیر آموزه‌های دینی که مورد تأکید رهبر عزیزمان است، مضاعف می‌شود، بنابراین باید مانند پیامبران هدایتگر باشیم و قرآن هدایت را با انذار، تبشیر، موعظه و حکمت همراه دانسته و این ابزار‌ها در مجموعه‌های حفاظت اطلاعات باید موردتوجه باشد.

وی افزود: مجموعه‌های حفاظت اطلاعات از ارکان اصلی امنیت کشور هستند. در امنیت درونی، نظام به حفاظت‌ها وابستگی قطعی دارد و اقتدار خود را مدیون عملکرد هوشمندانه ، فناورانه ، عالمانه و مدبرانه حفاظت‌ها است. حفاظت‌ها می‌توانند نیروی انسانی ما را حفظ کنند، مخصوصاً در نیروی انتظامی که نیروی خط مقدم امنیت‌ کشور است.

وزیر اطلاعات با اشاره به اقدام شجاعانه رزمندگان حماس علیه رژیم صهیونیستی گفت: عملیات جهادگرانه، شجاعانه ، متهورانه و غافلگیر‌کننده‌ طوفان الاقصی، با تمام نقاط موردنظر یک طرح عملیاتی به اجرا درآمد و دشمنی که مدعی بود بزرگترین قدرت اطلاعاتی و نظامی منطقه است با فریبندگی هوشمندانه شکست خورد و با این شکست، رژیم صهیونیستی هیچ زمان به قدرت و توانی که مدعی آن بود، برنخواهد گشت و این عملیات یک تغییر اساسی در راهبرد منطقه ایجاد کرد،

بنابراین بعد ازاین عملیات معادلات منطقه، راهبرد‌های دشمن و حتی محور مقاومت تغییرات اساسی خواهد داشت و این‌یکی از محور‌های اساسی برای تفسیر ، تحلیل و برآورد آینده پیشرو است

خطیب اقدام جهادگران حماس را شکست دیگری برای آمریکا در منطقه دانست و افزود: نکته مهم این عملیات شکست دوباره قدرت آمریکا در منطقه و دنیا بود. هیمنه قدرت آمریکا که مدعی حمایت نظامی، اطلاعاتی، اقتصادی و سیاسی از رژیم صهیونیستی بود و آن را جایگزین خروج مفتضحانه خود در منطقه کرده بود، از هم پاشید.

وی با اشاره به طرح عادی‌سازی روابط رژیم صهیونیستی با کشورهای منطقه گفت: با طرح آبراهام در جهت گسترش و عادی‌سازی روابط با کشور‌های منطقه تلاش زیادی کردند و امتیازات زیادی به برخی از کشور‌های منطقه دادند. این عادی‌سازی برای تبدیل‌شدن رژیم صهیونیستی  به قدرت اول منطقه بود. بنابراین بدتر از رژیم صهیونیستی، آمریکایی‌ها در این راه شکست خوردند و این شکست بزرگ قطعاً شیوه‌ها و روش‌های آمریکایی‌ها را در منطقه تغییر خواهد داد.

وزیر اطلاعات ادامه داد: یکی از پیش‌بینی‌ها این است که آمریکا نیروهایی‌ که به بهانه عملیات طوفان الاقصی وارد منطقه کرده، خارج نخواهد کرد. مرحله دوم این عملیات برخورد سخت و انتقام‌گیرانه رژیم صهیونیستی بود که یک فاجعه انسانی و کشتار دسته‌جمعی را ایجاد نموده که علی‌رغم راهبرد رژیم صهیونیستی که تصور می‌کرد پاسخ کوبنده موجب بازدارندگی است، نتیجه عکس آن به‌زودی آشکار خواهد شد .

خطیب با تأکید بر حمایت افکار عمومی دنیا از مردم فلسطین گفت: برای اولین بار در طول این  70، 80 سال، افکار عمومی دنیا علیه رژیم صهیونیستی در سراسر جهان یکدست شده و حتی کشور‌هایی که حامی همیشگی رژیم صهیونیستی هستند و حتی بایدن که به‌اجبار به منطقه آمد و روی خون انسان‌های مظلوم پا گذاشت و از این رژیم نسل‌کش جنایتکار حمایت کرد، مجبور شدند نسبت به هشدار و تذکر به رژیم تلاش کنند و مفهومش این است که افکار عمومی دنیا نسبت به اقدام رژیم صهیونیستی عکس‌العمل و واکنش جدی‌ از خود نشان داده است.

 بنابراین علاوه بر شکست رژیم صهیونیستی این‌ یکی دیگر از مواردی است که موجب شکست آمریکایی‌ها در منطقه است و این موضوع موجب تغییر در برآورد‌های آینده نزدیک خواهد شد و دیگر هیچ زمان نخواهند توانست با ادعای مظلومیت یهود، رژیم صهیونیستی و هولوکاست افکار عمومی دنیا توجیه را کرده و بر قدرتمندی این رژیم بیافزایند.

وی با اشاره به اقدام رژیم صهیونیستی در عملیات زمینی بیان داشت: عملیات زمینی چه ازنظر انسانی، چه ازنظر آسیب‌هایی که برای رژیم صهیونیستی دارد و چه ازنظر بازتاب‌های آن‌یک فاجعه برای این رژیم است و بر اساس اعلام 17 اندیشکده غربی و یهودی، رژیم صهیونیستی به پیروزی عملیات زمینی دست نخواهند یافت. 

وزیر اطلاعات خاطرنشان کرد: وزیر خارجه آمریکا در منطقه مثل دوره‌گرد‌ها می‌چرخد و به دنبال راه‌حلی است تا با کمک بعضی از کشور‌ها در اقدام بعدی، ذره‌ای آبرو برای رژیم صهیونیستی بماند یعنی یک آتش‌بس آبرومندانه، بنابراین رژیمی که ادعا داشت بعد از عملیات علیه حماس به‌زودی پیروز منطقه است، اکنون دنبال آتش‌بس در قبال آزادی اسرا است و این موضوع را دنبال می‌کند که منطقه غزه را از حماس بگیرد.

خطیب با اشاره به جنگ ترکیبی دشمنان علیه جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت : محور مهمی که در آینده اثرگذار است، پیروزی قدرت مردمی، امنیتی، اطلاعاتی، نظامی و انتظامی کشور در جنگ ترکیبی و جهانی است که علیه ایران طراحی‌شده است و امروز جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان یک قدرت بزرگ در منطقه موردتوجه است.

 اکنون ایران به‌عنوان یک قدرت تعیین‌کننده نه‌تنها در منطقه بلکه در نقاط مختلف دنیا مطرح است و امروز با تمام توان اقتدار ایران را حس می‌کنند، بنابراین در آینده نزدیک در منطقه تغییرات جدی‌ رخ خواهد داد و شاهد برخورد مقتدرانه با گروهک‌ها و باند‌ها و تشکل‌های ضد امنیتی و به معنای عام اقدامات تروریستی خواهیم بود و آسیب‌دیدگی فرامرزی ما رو به کاهش خواهد بود و بنابراین ما شاهد افزایش اقتدار فرامرزی-امنیتی‌ خواهیم بود.

وی در تبیین دستاوردهای دولت آیت‌الله رئیسی بیان داشت: قدرت دولت در بحث اقتصادی و سیاست خارجی و مسائل اجتماعی بسیار حائز اهمیت است. به لطف الهی و اقدامات انقلابی‌ و جهادی دولت‌ آیت‌الله رئیسی امروز شاهد رشد اقتصادی، رشد تولید و کاهش تورم هستیم.

 درزمینه سرمایه‌گذاری روی کالای اساسی باوجود مشکلات خشک‌سالی، شاهد افزایش خرید تضمینی گندم از کشاورزان هستیم، همچنین درزمینه فروش نفت و در بحث سیاست خارجی و پیمان‌ها، قدرت مقاومت، ارتباطات، فعالیت‌ها و سفرها، امروز شاهد سفر معاون اول به چین، سفر رئیس‌جمهور به تاشکند و تعاملات و ارتباطات در منطقه و در دنیا هستیم.  

قرارداد راهبردی با چین و قراردادی که با روسیه پیشرو است، همه شاهد زنده‌بودن و فعال بودن سیاست خارجی ایران است. در آینده نزدیک سرمایه‌گذاری اقتصادی خارجی ایران افزایش خواهد یافت و پیمان‌هایی که ایران در آن حضور دارد و با کشور‌هایی که تفاهم یا توافق کرده بیشتر عملیاتی خواهد شد.

وزیر اطلاعات با اشاره به اهمیت موضوع انتخابات پیش رو بیان داشت: بزرگترین مؤلفه پیروزی ما در مسائل اجتماعی انتخابات است،  انتخابات باید با نقش و مشارکت مؤثر مردم همراه باشد، با همه آسیب‌ها و مشکلات اجتماعی، موفقیت خوب و بزرگی در پی خواهد داشت. امیدواریم به لطف الهی و حضور همیشگی، فعال و مؤثر مردم در انتخابات شاهد این موفقیت باشیم.

خطیب با اشاره به اقدامات پژوهشی در خصوص شناخت آسیب‌های اجتماعی در کشور گفت: باید مراکز پژوهشی، علمی و کارگروه‌ها و اتاق‌های فکر برای رفع مسائل اجتماعی‌، برنامه‌های عملیاتی را دنبال کنند. بنابراین گروه‌ها، مجموعه‌ها و جایگاه‌های مؤثری که در مسائل اجتماعی و فرهنگی نقش دارند، چه ازنظر ایجابی و چه ازنظر سلبی باید سرمایه‌گذاری جدی انجام دهند.

 

منبع: تسنیم
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها