|

دیدار مهم وزیر دفاع با هدف گسترش همکاری‌های دفاعی و نظامی ایران و ترکیه

امیر آشتیانی در دیدار سفیر ترکیه گفت: بطور قطع، اسرائیل به هیچ یک از اهداف خود در غزه نخواهد رسید و دخالت و حمایت آمریکا و غربی‌ها از جنایات اسرائیل شرایط امنیتی منطقه را پیچیده‌تر کرده است.

دیدار مهم وزیر دفاع با هدف گسترش همکاری‌های دفاعی و نظامی ایران و ترکیه

به گزارش شبکه شرق، حجابی کرلانگیچ سفیر جمهوری ترکیه با حضور در ستاد وزارت دفاع در تهران با امیر سرتیپ آشتیانی دیدار و گفتگو کرد.

امیر آشتیانی در این دیدار با تأکید بر اشتراکات فرهنگی، تاریخی و تمدنی ایران و ترکیه ضمن استقبال از گسترش همکاری‌های دفاعی و نظامی دو جانبه، تقویت همکاری دو کشور را برای همه منطقه و جهان اسلام مفید ارزیابی و بر هماهنگی در اتخاذ مواضع در خصوص مسائل مهم منطقه و بین المللی کرد.

وزیر دفاع در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به حوادث منطقه بویژه جنایتهای اسرائیل طی سخنانی اظهار داشت: مسئله اول جهان اسلام و همه دنیا موضوع فلسطین است؛ بطور قطع، اسرائیل به هیچ یک از اهداف خود در غزه نخواهد رسید و دخالت و حمایت آمریکا و غربی‌ها از جنایات اسرائیل شرایط امنیتی منطقه را پیچیده‌تر کرده است.

وزیر دفاع با بیان اینکه عملیاتهای رزمندگان و مقاومت فلسطین برآمده از توانمندی‌های بومی و روحیه مقاومت آنان و بازتابی از چند دهه فشار تحریم و تحقیر بوده است، گفت: عملیات طوفان الاقصی بعنوان یک عملیات کاملا فلسطینی موفق، با دستاوردهای بزرگ آن، بخوبی پوشالی بودن قدرت اسرائیل را عیان کرد.

آشتیانی با تأکید بر اقدامات عملی مانند تحریم‌های اقتصادی و توقف صادرات انرژی و سوخت، تحریم‌های هوایی و بسیاری از اقدامات دیگر توسط دولتهای اسلامی علیه اسرائیل گفت: قطعاً لازم است این کشورها بویژه کشورهای مهم منطقه بعنوان وظیفه شرعی و انسانی در این خصوص قاطعانه تر و هماهنگ تر موضعگیری و اقدام کنند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در بخش دیگری از سخنان خود راجع تحولات قفقاز گفت: ثبات و امنیت در مناطق پیرامونی ما نظیر منطقه غرب آسیا(خاورمیانه)، آسیای مرکزی و قفقاز دارای اهمیت اساسی برای دو ایران و ترکیه است و تجربه نشان داده، همکاری و رایزنی دو کشور می تواند منجر به توازن، تعادل و ثبات در منطقه شود.

آشتیانی با بیان اینکه سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران، حفظ یکپارچگی و تمامیت ارضی همه کشورهای منطقه است تأکید کرد: حاکمیت سیاسی کشورهای منطقه باید محترم شمرده شود و بطور قطع مشارکت ایران و ترکیه می تواند در ایجاد ثبات و امنیت منطقه و مقابله با اقدامات تجزیه طلبانه مفید و مؤثر باشد.

وزیر دفاع تصریح کرد: به جد معتقدیم تغییر مرزهای تاریخی و ژئوپلتیک در منطقه امری آسیب زا و مخرب برای امنیت منطقه خواهد بود.

 

منبع: تسنیم
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها