|

حمله به هواپیمای اسرائیلی در داغستان روسیه/ ۶۰ نفر بازداشت شدند

معترضین در داغستان روسیه به دنبال هواپیما و مسافران اسرائیلی به فرودگاه اصلی این منطقه حمله کردند.

حمله به هواپیمای اسرائیلی در داغستان روسیه/ ۶۰ نفر بازداشت شدند

به گزارش شبکه شرق، شایعه شده بود یک هواپیمای اسرائیلی در فرودگاه داغستان به زمین نشسته و تعدادی از مسافران اسرائیلی در فرودگاه هستند.معترضین در داغستان روسیه به دنبال هواپیما و مسافران اسرائیلی به فرودگاه اصلی این منطقه حمله کردند.

بدنبال هجوم گروهی به فرودگاه مخاچ‌قلعه در جمهوری داغستان فدراسیون روسیه،‌ ۶۰ نفر بازداشت شده‌اند. به گفته پلیس، ۱۵۰ تن از مهاجمان هم شناسایی شده‌اند.

در جریان یورش گروهی که به ظن فرود یک هواپیمای اسرائیلی در فرودگاه این جمهوری مسلمان‌نشین، به این فرودگاه هجوم برده و حتی یک هواپیما را روی باند پرواز محاصره کرده بودند، ۹ تن از نیروهای پلیس هم زخمی شدند.

به گفته مقام‌های محلی، با ورود نیروهای امنیتی آرامش به فرودگاه بازگشته است.

جمهوری خودمختار داغستان به پایتختی  شهر "مخاچ‌قلعه" یکی از واحدهای فدرال تشکیل دهنده روسیه است. اکثریت جعیت 3 میلیون نفری داغستان مسلمان هستند. داغستان در جنوب غربی روسیه و در ساحل غربی دریای خزر است.

 خبرگزاری فرانسه گزارش داد با حمله به فرودگاه شهر "مخاچ‌قلعه"، فرودگاه به صورت موقت تعطیل و فراز و فرود همه پروازها در این فرودگاه متوقف شود.

حمله معترضان به فرودگاه بعد از آن رخ داد که خبرهایی درباره فرود یک هواپیمای اسرائیلی منتشر شد. بررسی ها نشان می دهد یک هواپیما از شرکت روسی "رد وینگر" در مسیر پروازی تل آویو - مسکو، برای  ترانزیت، در ساعت 7 عصر به وقت محلی در فرودگاه  "مخاچ‌قلعه" توقف داشت.

معترضین به فرودگاه پایتخت داغستان روسیه حمله کردند. آنها با شایعه فرود هواپیمای اسرائیلی به فرودگاه یورش بردند

 

منبع: دیده بان ایران
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها