|

مخالفت اسرائیل با اینترنت ماهواره‌ای برای غزه

وزیر ارتباطات اسرائیل ضمن مخالفت با اینترنت ماهواره ای ایلان ماسک برای غزه گفت این وزارتخانه همه تماس هایش با شرکت استارلینک (شرکت ارائه خدمات ماهواره ای)‌را قطع می کند.

مخالفت اسرائیل با اینترنت ماهواره‌ای برای غزه

به گزارش شبکه شرق، اسرائیل ،‌ اینترنت موبایل و تماس های تلفن ثابت و موبایلی را در غزه از روز جمعه گذشته و همزمان با آغاز حملات زمینی به این منطقه قطع کرده بود اما از امروز اینترنت و خدمات تلفن در غزه در حال بازگشت است.

شرکت ارتباطات فلسطین - جوال  امروز یکشنبه اعلام کرد خدمات تلفن موبایل و اینترنت به شکل تدریجی در غزه در حال بازگشت است.
این شرکت در توییتر نوشت:‌ " خدمات تلفن ثابت، موبایل و اینترنت به شکل تدریجی در حال بازگشت در منطقه غزه است. این خدمات در روز جمعه در نتیجه تجاوز قطع شده بود".

شرکت ارتباطات فلسطین اضافه کرد: درباره شبکه داخلی منطقه غزه به رغم خطرناکی وضعیت میدانی ، نیروهای فنی در حال فعالیت برای اصلاح آسیب ها به شبکه ها هستند. 

منطقه غزه جمعه گذشته همزمان با حمله زمینی محدود ارتش اسرائیل ، شاهد قطع کامل اینترنت و تماس های موبایلی بود.
دیروز شنبه هم ایلان ماسک کارآفرین و مالک شرکت اینترنت ماهواره ای استارلینک گفت که تصمیم گرفته اینترنت ماهواره ای را برای امدادگران در غزه متصل کند.

او در ایکس (توییتر ) نوشت سرویس اینترنت از طریق ماهواره های شرکت استارلینک برای سازمان های امدادرسانی به رسمیت شناخته شده بین المللی در منطقه غزه راه اندازی می شود.

اسراییل


در واکنش به این تصمیم ، وزیر ارتباطات اسرائیل (شلمو کرعی) ضمن مخالفت با برقراری اینترنت ماهواره ای برای غزه گفت که تل آویو از همه وسایل برای منع ایلان ماسک از اتصال اینترنت ماهواره ای در غزه استفاده خواهد کرد.

او گفت که وزارت ارتباطات اسرائیل هر گونه تماس با شرکت استارلینک را قطع خواهد کرد.

منبع: عصر ایران
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها