|

پنتاگون:

دستوری برای حمله به نیروهای آمریکا در خاورمیانه صادر نشده است

یک سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفت دستوری برای حمله به نیروهای کشورش در منطقه غرب آسیا صادر نشده است.

دستوری برای حمله به نیروهای آمریکا در خاورمیانه صادر نشده است

 

به گزارش شبکه شرق، یک سخنگوی وزارت دفاع آمریکا امروز دوشنبه بر پایه حدس‌ و گمان‌های اثبات‌نشده تصریح کرد ایران دستوری برای حمله گروه‌های متحد خود به نیروهای آمریکا در منطقه خاورمیانه (غرب آسیا) صادر نکرده است. 

پاتریک رایدر، یکی از سخنگوهای وزارت دفاع آمریکا گفت واشنگتن نشانه‌ای مبنی بر اینکه ایران به گروه‌های متحد خود در منطقه دستوری برای حمله به نیروهای آمریکایی صادر کرده باشد مشاهده نکرده است. 

او با وجود این گفت که آمریکا در نهایت، جمهوری اسلامی ایران را بابت چنین حملاتی از سوی «گروه‌های شبه‌نظامی» مسئول می‌داند. 

گروه‌های مقاومت عراقی طی روزهای گذشته در واکنش به حمایت آمریکا از جنایت های اسرائیل در نوار غزه بارها مواضع نیروهای آمریکایی در پایگاه الحریر در شمال عراق و پایگاه عین الاسد در غرب این کشور را هدف حملات پهپادی و راکتی قرار داده‌اند.

مقاومت عراق همچنین از چند روز پیش پایگاه‌های اشغالگران آمریکایی را در سوریه نیز هدف قرار داد. پایگاه التنف در شرق سوریه و پایگاه آمریکایی در میدان گازی کونیکو در شمال شرق سوریه از جمله مقرهایی است که طی این روزها از سوی مقاومت عراق هدف حمله پهپادی یا راکتی قرار گرفته است

 

منبع: فارس
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها