|

آمریکا 11 شخص و 8 نهاد دیگر را تحریم کرد/ تمدید تحریم موشکی آمریکا علیه ایران

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارتخانه خزانه‌داری آمریکا از تحریم 11 شخص و 8 نهاد خبر داد. در بیانیه این دفتر آمده این تحریم‌ها بر توسعه و پیشرفت برنامه‌های موشکی بالستیک و هواپیماهای بدون سرنشین ایران تاثیر می‌گذارد.

 آمریکا 11 شخص و 8 نهاد دیگر را تحریم کرد/ تمدید تحریم موشکی آمریکا علیه ایران

 به گزارش شبکه شرق، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا گفت: ۱۱ شخص، ۸ نهاد و ۱ شناور را در کشورهای ایران، چین، ونزوئلا و هنگ‌کنگ تحریم شده است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا بامداد پنجشنبه اعلام کرد که به بهانه منقضی‌شدن محدودیت‌های تسلیحاتی سازمان ملل علیه جمهوری اسلامی ایران ذیل قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت، تحریم‌های جدیدی را علیه تهران اعمال کرده است.

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی این وزارتخانه (اُفَک) طی بیانیه‌ای گفت که ۱۱ شخص، ۸ نهاد و ۱ شناور را در کشورهای ایران، چین، ونزوئلا و هنگ‌کنگ تحریم کرده است.

در این بیانیه ادعا شده که موارد تحریم‌شده جدید، به توسعه و پیشرفت برنامه‌های موشکی بالستیک و هواپیماهای بدون سرنشین ایران کمک می‌کنند.

اُفَک همچنین ادعا کرد: «علی‌رغم انقضای قطعنامه ۲۲۳۱، ایالات متحده بر تعهد خود برای مقابله با تهدید ناشی از خرید، توسعه و اشاعه موشک‌ها، پهپادها و سایر تسلیحات نظامی ایران ثابت قدم است».

وزارت خزانه‌داری آمریکا درباره عواقب این تحریم‌های نمایشی نیز اظهار داشت: «در نتیجه اقدام امروز، کلیه اموال و منافع افراد و نهادهای مذکور که در آمریکا یا در اختیار یا کنترل اشخاص آمریکایی است باید مسدود شده و به اُفک گزارش شود».

 

منبع: فارس
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها