|

در حاشیه جلسه هیئت دولت؛

بهادری جهرمی: سازمان همکاری اسلامی برای غزه تشکیل جلسه دهد

سخنگوی دولت گفت: نهادهای متولی که ادعای حمایت از صلح و حقوق بشر داشتند، متاسفانه تماشاچی این حجم از درنده‌خویی و وحشی‌گری پادگان نظامی رژیم صهیونیستی شدند.

بهادری جهرمی: سازمان همکاری اسلامی برای غزه تشکیل جلسه دهد

به گزارش شبکه شرق، علی بهادری جهرمی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران با تسلیت کشتار کودکان، زنان و مجروحان بیمارستان المعمدانی غزه، اظهار کرد: متاسفانه ماشین جنگی تا بن دندان مسلح رژیم صهیونیستی کشتار وحشیانه خود را وارد روز یازدهم کرد.

این حمله سبعانه به مناطق غیرنظامی و کودکان یا زنان و عموم مردم همچنان ادامه دارد. نهادهای متولی که ادعای حمایت از صلح و حقوق بشر داشتند، متاسفانه تماشاچی این حجم از درنده‌خویی و وحشی‌گری این پادگان نظامی شدند.

وی افزود: این حجم از کشتار خبرنگاران، کودکان، زنان، حمله به نیروهای امدادی، بیمارستان، مسجد، کلیسا و مدرسه آیا معنای جنایت جنگی ندارد؟ چه اتفاقی باید رخ دهد تا مفهوم و معنای نسل‌کشی داشته باشد؟ مفهوم جنایت علیه بشریت چیست؟ یعنی برخی از نهادها که ادعای حمایت از حقوق بشر و جنایت علیه بشریت داشتند ده‌ها سال جهانیان را سرکار گذاشتند؟ امروز دیوان بین‌المللی کیفری کجاست؟ آمریکا کجا باید پاسخگو باشد؟

دبیر هیئت دولت گفت: در وحشی‌ترین ادوار تاریخ هم برخی خطوط قرمز در جنگ‌ها رعایت می‌شد و این جنایت علیه بشریت باورکردنی نیست. تاریخ چگونه درباره کسانی که این ایام را دیدند و سکوت کرده و ندای مظلوم را نشنیدند، قضاوت خواهد کرد.

بهادری جهرمی ادامه داد: انسان از دیدن این صحنه‌ها شوکه می‌شود و این‌ها بنیان‌های نظام حقوقی جهانی را از بین می‌برد و ریشه این ساختارها را می‌زند. آمریکا، انگلستان و سایر شرکای رژیم صهیونیستی شریک این جرم هستند و آه مظلوم گریبان آنها را خواهد گرفت. اگر امروز زمان اتحاد جامعه جهانی برای از بین بردن این ماشین جنگی نرسیده، چه زمانی خواهد رسید؟

سخنگوی دولت اظهار کرد: امروز اجلاس شورای اجرایی سازمان همکاری اسلامی است و خود این سازمان هم باید تشکیل جلسه دهد و به این مسئله وارد شود.

وی با اشاره به مصوبات امروز هیئت دولت گفت: برای پیش‌بینی و تعیین مهلت تامین منابع تسویه باقی‌مانده بدهی دولت به گندم‌کاران مصوبه‌ای تنظیم شد. همچنین با هماهنگی میان سازمان برنامه و بودجه، بانک مرکزی و وزارت اقتصاد منابعی برای تسویه باقی مانده بدهی دولت به گندم‌کاران پیش بینی شد که ظرف همین چند روز هم اجرایی خواهد شد.

دبیر هیئت دولت با بیان اینکه در جلسه امروز اساسنامه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر به تصویب هیات وزیران رسید، اظهار کرد: این حمایت‌ها در حوزه پرداخت‌های مستمری‌های پیری، سالمندی، ازکار افتادگی و بازماندگی و سایر حمایت‌های مشابه بیمه‌ای است.

بهادری جهرمی ادامه داد: با توجه به افزایش قیمت‌های اخیر در حوزه بازار لاستیک خودرو، هیئت وزیران تصمیم‌گیری‌ها و برنامه‌ریزی لازم را برای افزایش میزان تولید لاستیک خودروی سواری در داخل از قبل پیش‌بینی کرده بود و منابع و هماهنگی‌های لازم برای حمایت موثر از افزایش تولید لاستیک خودروی داخل پیش‌بینی و برنامه‌ریزی شده و در مرحله اجرا قرار دارد.

وی افزود: از آنجایی که بخشی از تأمین باید از محل لاستیک‌های وارداتی انجام می‌شد امروز هیئت وزیران موافقت کرد که سود بازرگانی انواع لاستیک‌های خودروهای سواری کاهش پیدا کند تا قیمت تمام شده این لاستیک‌های وارداتی هم کاهش پیدا کند.

سخنگوی دولت یادآور شد: امروز هیئت دولت مصوبه حمایتی از صیادان و فعالان حوزه گردشگری دریایی با هدف نوسازی و بهسازی قایق‌هایی که صیادان و گردشگران و فعالان حوزه گردشگری دریایی دارند، داشت.

بهادری جهرمی گفت: هیئت وزیران با اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه به این افراد موافقت کرد و مهلت مناسبی هم پیش‌بینی شد تا امکان بهسازی و نوسازی قایق‌هایشان را داشته باشند.

 

منبع: ايسنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها