|

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین:

قصد غرب برای سرکوب روسیه چیز جدیدی نیست

سخنگوی دولت روسیه با بیان اینکه قصد اروپا و آمریکا برای نابودی پوتین امر جدیدی نیست گفت: ولادیمیر پوتین و شی جین پینگ رئیس جمهوری چین فردا (چهارشنبه) درباره جنگ اوکراین و طیف گسترده‌ای از موضوعات دوجانبه، گفتگو می‌کنند.

قصد غرب برای سرکوب روسیه چیز جدیدی نیست

به گزارش شبکه شرق، سخنگوی کاخ کرملین با بیان اینکه غرب می‌خواهد روسیه و پوتین را سرکوب کند، گفت: این چیز جدیدی نیست؛ رهبران کشورهای غربی تاکنون موفق نشده‌اند و بعد از این هم موفق نخواهند شد.

دیمیتری پسکوف درباره اظهارات جو بایدن مبنی بر اینکه اگر نیروهای کل اروپا متحد شوند پوتین شکست می‌خورد، گفت: این طرز فکر جدیدی نیست، بسیاری از سان کشورهای غربی می‌خواهند روسیه را سرکوب کنند. اگرچه کسانی که چنین اظهاراتی را بیان می‌کنند به سختی می‌توانند درباره اثر بخشی تلاش خود در این راستا توضیحی دهند.

سخنگوی کرملین با بیان اینکه آن‌ها پول خود را بیهوده خرج می‌کنند، افزود: هم بایدن و هم سران اروپایی که چنین اظهاراتی را بیان می‌کنند، می‌خواهند پوتین و روسیه را سرکوب کنند؛ آن‌ها تاکنون موفق نشده‌اند و موفق هم نخواهند شد.

پسکوف همچنین اظهار داشت: رئیس‌جمهور روسیه هنوز طرح خود در راستای حل‌وفصل درگیری فلسطین و اسرائیل را مطرح نکرده است، به این دلیل که ابتدا باید همه طرف‌ها به طور دقیق آن را بررسی کنند.

بر پایه این گزارش، رئیس جمهور روسیه با نخست وزیر اسرائیل و روسای جمهور مصر، ایران، فلسطین و سوریه گفتگو کرده است.

سخنگوی کاخ کرملین همچنین گفت: برای روسیه و چین بسیار مهم است که مواضع خود را در مورد چنین مشکلات پیچیده‌ای ارزیابی کنند.

پسکوف در ادامه گفت: ولادیمیر پوتین و شی جین پینگ رئیس جمهوری چین فردا (چهارشنبه) درباره جنگ اوکراین و طیف گسترده‌ای از موضوعات دوجانبه، گفتگو می‌کنند.

 

منبع: ایرنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها