|

سازمان ملل:

وضعیت غزه فاجعه مطلق است

خانم جویس مسویا، دستیار دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه در مورد وضعیت انسانی غزه گفت: وضعیت نوار غزه فاجعه مطلق است. با گذشت هر ساعت نیاز به احیای تجهیزات و خدمات ضروری و ارسال کمک های بشردوستانه به غزه، بحرانی تر می شود.

وضعیت غزه فاجعه مطلق است

 

به گزارش شبکه شرق، دستیار دبیرکل سازمان ملل در امور بشر دوستانه روز سه شنبه به وقت محلی برابر با ۱۷ اکتبر ۲۰۲۳ و ۲۵ مهرماه جاری گفت: تجهیزات بشردوستانه آماده ارسال هستند. سازمان ملل و شرکا ذخایر غذا، آب، تجهیزات پزشکی و سوخت در مصر، عمان، کرانه باختری و اسرائیل آماده تحویل فوری یا ظرف چند ساعت دارند.

وی خاطرنشان کرد که سازمان ملل به تعامل با طرف ها و کشورهای دارای نفوذ برای شناسایی راه حل های فوری دسترسی بشردوستانه به غزه ادامه خواهد داد. تعلیق بشردوستانه خصومت ها، فضا را برای دسترسی بشردوستانه و جابجایی ایمن غیرنظامیان و همچنین توقف خونریزی فراهم می کند.

به گفته وی، برنامه جهانی غذا (WFP) بیش از ۳۱۰ تن غذای آماده در مرز یا در مسیر رفح دارد که برای تغذیه حدود ۲۰۰ هزار نفر برای بیش از یک هفته کافی است.

منابع غذایی بیشتری به العریش در شمال شرقی مصر ارسال شده است. روز یکشنبه یک هواپیما با ۵ تن بیسکویت غنی شده وارد مصر شد و یک هواپیمای دیگر دیروز با ۱۵ تن غذای دیگر در فرودگاه مصر به زمین نشست.

به گزارش ایرنا، در همین حال، آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد از تلاش کلی سازمان ملل برای ارائه حمایت بسیار مورد نیاز از غزه از طریق هلال احمر مصر حمایت می کند.

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد آب بسته بندی شده، پتو، تشک، قوطی شیرخشک، بسته های بهداشتی و لباس را ارائه خواهد کرد.

به گفته دستیار دبیرکل سازمان ملل، مردم غزه نمی توانند بیش از این صبر کنند. آنها اکنون به غذا، آب، سوخت و سایر لوازم ضروری نیاز دارند.

 

منبع: ایرنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها