|

چین خواستار بازگشت شهروندانش از سرزمین‌های اشغالی شد

سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت: پرواز های شرکت های هواپیمایی بین چین و اسرائیل دایر است و شهروندان چینی خواستاریم هرچه سریع تر به وطن بازگرداند.

چین خواستار بازگشت شهروندانش از سرزمین‌های اشغالی شد

به گزارش شبکه شرق، سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز اعلام کرد با توجه به ادامه درگیری بین اسراییل و فلسطین، از شهروندان چینی می خواهیم هرچه سریع تر اسرائیل را ترک کنند.

به گزارش تارنمای خبری وزارت امور خارجه چین، «وانگ ونبین» سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت: پرواز های شرکت های هواپیمایی بین چین و اسرائیل دایر است و شهروندان چینی خواستاریم هرچه سریع تر به وطن بازگرداند.

وی افزود در جریان درگیری های اخیر بین اسرائیل و گروه های فلسطینی، تاکنون چهار شهروند چینی کشته، دو نفر مفقود و شش نفر زخمی شدند.

سفارت چین در تل آویو هفته گذشته با صدور بیانیه ، از شهروندان چینی خواست تا در شرایط کنونی و بدلیل ناامنی ناشی از حملات نیروهای مقاومت فلسطینی به اسرائیل، از سفر به سرزمین های اشغالی خودداری کنند .

نیروهای مقاومت فلسطین از شنبه ۱۵ مهرماه برابر با ۷ اکتبر ۲۰۲۳ عملیات همه جانبه و بی نظیری با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند.

با آغاز عملیات و حملات نیروهای مقاومت فلسطین فقط در ۲۰ دقیقه، ۵ هزار راکت به سمت مواضع اسراییلی ها روانه شد و هم‌زمان با آن پاراگلایدرهای حماس بر فراز سرزمین‌های اشغالی به پرواز درآمدند تا آسمان برای اشغالگران ناامن‌تر از همیشه شود.

 

منبع: ایرنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها