|

گفت‌وگوی بلینکن با کوهن درباره اسرا

رادیو ارتش اسراییل تعداد اسیران اسراییلی در حمله نیروهای مقاومت فلسطین را بیش از ۱۰۰ نفر اعلام کرد.

گفت‌وگوی بلینکن با کوهن درباره اسرا

به گزارش شبکه شرق، در شرایطی که اسراییل، اسارت بیش از ۱۰۰ اسراییلی توسط نیروهای مقاومت فلسطین را تایید کرده است، وزیر خارجه آمریکا بر تلاش برای آزادی آنها تاکید کرد.

به گزارش از روزنامه اسراییلی «تایمز اسرائیل»، رادیو ارتش اسراییل تعداد اسیران اسراییلی در حمله نیروهای مقاومت فلسطین را بیش از ۱۰۰ نفر اعلام کرد و افزود: وزارت جنگ امروز افسرانی را برای اعلام رسمی این موضوع به اقوام اسیران اعزام می کند.

«گیلاد اردان» سفیر اسراییل در سازمان ملل در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی آمریکایی سی‌ان‌ان، تعداد اسرای اسراییل را بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفر اعلام کرد.

وزارت خارجه آمریکا نیز در بیانیه ای اعلام کرد «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه این کشور با «الی کوهن» وزیر خارجه اسراییل به صورت تلفنی درباره وضعیت اسرای اسراییلی گفت‌وگو کرده است.

براساس این گزارش، بلینکن بر تداوم تلاش ها برای آزادی اسرای اسراییلی تاکید کرد.

بلینکن با «کاترین کولونا» وزیر خارجه فرانسه نیز گفت و گو و بر حمایت پاریس و دیگر پایتخت‌های اروپایی از تل آویو تاکید کرد.

همچنین، وزارت جنگ اسراییل فهرست اسامی ۳۸ نظامی دیگر که توسط مقاومت فلسطین به هلاکت رسیده اند را منتشر کرد. به این ترتیب، تعداد نظامیان اسراییل کشته شده به ۱۲۳ نفر رسید.

وزارت جنگ اسراییل نیز اعلام کرد که ۲۰۰ نقطه در کرانه باختری را شب گذشته هدف قرار داده است.

«دانیل هاگاری» سخنگوی وزارت جنگ اسراییل نیز مدعی کنترل کامل مرز غزه توسط نظامیان اسراییل شد و به زعم خود گفت: حتی یک فلسطینی هم روز گذشته نتوانست از مرزها عبور و وارد اسرائیل(سرزمین های اشغالی) شود.

وی از مین‌گذاری نقاطی از حصار مرزی خبر داد که در طی حمله نیروهای مقاومت فلسطین آسیب دیده بود.

این مقام اسراییلی در عین حال از تداوم حضور نیروهای مقاومت فلسطین در جنوب سرزمین های اشغالی خبر داد.

عملیات طوفان الاقصی در حالی وارد چهارمین روز خود شده که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسراییلی اذعان داشته که روزهای سختی در پیش رو دارند و توان بالای نیروی مقاومت دربرابر ماشین جنگی اشغالگران موجب شده تا این رژیم برای در تنگنا قرار دادن غیرنظامیان به روش های غیر انسانی قطع آب و برق، حمله به آمبولانس و مراکز بهداشتی و درمانی و کشتن خبرنگاران روی آورد.

بر اساس تازه ترین آمار، از آغاز نبرد طوفان الاقصی تاکنون ۲۰۸ کودک و زن در نواره غزه شهید شدند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه مجموع شهدای فلسطینی در این چند روز را نیز تا لحظه تنظیم خبر ۷۰۴ نفر اعلام کرد.

براساس گزارش این وزارتخانه، شمار مجروحان نیز به حدود چهار هزار نفر رسیده است.

 

منبع: ایرنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها