|

انتقاد روزنامه جوان از امیرعبداللهیان به دلیل برخورد انفعالی با عربستان

اگر وزارت‌خارجه در وقت خود در رفتاری دیپلماتیک با تغییر مکان کنفرانس خبری تیم سعودی به‌خاطر تصویر حاج قاسم موافقت نمی‌کرد، شاید الان این انتظار ارتقایافته سعودی در فوتبال را هم شاهد نبودیم.

انتقاد روزنامه جوان از امیرعبداللهیان به دلیل برخورد انفعالی با عربستان

 

به گزارش شبکه شرق، این روزنامه در ادامه نوشت: با همه احترامی که برای شخص وزیرخارجه قائلم این گمان تقویت می‌شود که اگر وزارت‌خارجه در وقت خود در رفتاری دیپلماتیک با تغییر مکان کنفرانس خبری تیم سعودی به‌خاطر تصویر حاج قاسم موافقت نمی‌کرد، شاید الان این انتظار ارتقایافته سعودی در فوتبال را هم شاهد نبودیم. به‌هرحال نباید کاری کرد که مردم احساس کنند در این روابط جدید، در حال ازدست‌دادن چیز‌هایی هستیم که نباید. شاید برخی بگویند مسئله همکاری و نزدیکی ایران با عربستان نباید تحت‌تأثیر این رخداد‌ها قرار بگیرد، زیرا منافع آن برای هردوطرف و برای ملت‌ها و منطقه فراتر از اتفاقات و دلخوری‌های زمین چمن است. اتفاقاً بحث اصلی همین است که این همکاری و نزدیکی باید خودش را در سطوحی پایین مثل همین کنار زمین چمن و روابط اینچنینی نشان دهد تا آزمونی باشد برای اعتماد‌های بیشتر و بزرگ‌تر در مسائل راهبردی. فوتبال محک خوبی است برای سیاست.

این روزنامه تاکید کرده است: عربستان اگر می‌خواهد به ایران نزدیک شود با همان بیماری امریکایی که در برجام شاهدش هستیم و با مرض کج‌دار و مریز امریکایی‌ها نمی‌شود. این کار دون‌مایه تیم «الاتحاد» سعودی را «الافتراق» از صداقت سعودی در همکاری و دوستی فرض می‌کنیم. اگر غیر از این است باید در همین سطوح خلاف آن را ثابت کنند، یعنی دقیقاً با اصلاح رفتار خود در میدان، نه در حرف‌های دیپلماتیک.

 

منبع: جوان آنلاین
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها