|

حمله تروریستی طالبان پاکستان به یک پاسگاه پلیس/ یک پلیس کشته و سه نفر زخمی شدند

مقامات امنیتی پاکستان گفتند که نیروهای طالبان پاکستان بامداد یکشنبه به پاسگاه پلیس در استان پنجاب حمله کردند که در نتیجه یک پلیس کشته و سه نفر دیگر زخمی شدند. در جریان این حمله تروریستی ۲ نفر از نیروهای مهاجم نیز کشته شدند.

حمله تروریستی طالبان پاکستان به یک پاسگاه پلیس/ یک پلیس کشته و سه نفر زخمی شدند

به گزارش شبکه شرق، در پی حمله تروریستی طالبان پاکستان در استان «پنجاب» یک پلیس کشته و چند نفر دیگر مجروح شدند.

آسوشیتدپرس گزارش داد، مقامات امنیتی پاکستان گفتند که نیروهای طالبان پاکستان بامداد یکشنبه به  پاسگاه پلیس در استان پنجاب حمله کردند که در نتیجه یک پلیس کشته و سه نفر دیگر زخمی شدند. در جریان این حمله تروریستی ۲ نفر از نیروهای مهاجم نیز کشته شدند.

«عمران نواز» سخنگوی پلیس مبارزه با تروریسم گفت که این حمله در استان پنجاب رخ داد و با رسیدن نیروهای کمکی به پاسگاه محاصره شده پلیس، وضعیت به تبادل آتش شدید منجر شد. نواز گفت که مهاجمان گروهی متشکل از ۱۰ تا ۱۲ نفر بودند.

«محمد خراسانی» سخنگوی تحریک طالبان پاکستان، مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت.

طالبان پاکستانی گروه جداگانه ، اما با طالبان افغانستان متحد است. در آگوست ۲۰۲۱ پس از خروج نیروهای ایالات متحده و ناتو از افغانستان، طالبان کشور را به دست گرفت. این تسلط حزب تحریک طالبان پاکستان که اغلب حملاتی را نزدیک مرز افغانستان انجام می‌دهند، جسور کرد.

حملات تشدید شده توسط طالبان پاکستان و سایر گروه های تروریستی در سال جاری صدها نفر را که اکثرا اعضای نیروهای امنیتی بودند، کشته‌اند. ارتش کشته شدن دستکم ۲۲۰ نظامی را تایید کرده است. «انوار الکاکار» نخست وزیر موقت پاکستان  روز سه شنبه گفت: «ما نگرانی داریم زیرا گروه‌هایی مانند  طالبان پاکستان در خاک افغانستان ساکن هستند. اردوگاه های آموزشی در خاک آنهاست و برای ما نگران کننده است.»

دولت پاکستان اخیرا افغانستان را به ساخت و ساز‌های غیرقانونی در یک گذرگاه مرزی مهم بین دو کشور متهم کرد و آن را نقض حاکمیت ارضی خود خواند.

 

گذرگاه مرزی «تورخم» در استان «خیبر پختونخوا» در شمال غربی پاکستان اخیرا پس از تبادل آتش بین نیروهای پاکستان و طالبان بسته شد و صدها دستگاه کامیون حامل کالاهای ضروری در هر دو طرف سرگردان شدند.

 

منبع: فارس
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها