|

امام جمعه قم:

گشایش‌های اقتصادی باید در سفره مردم دیده شود

خطیب جمعه قم گفت: پیشرفت‌های کشور باید استمرار یابد و رشد اقتصادی روزافزون و گشایش‌های اقتصادی در سفره مردم دیده شود.

گشایش‌های اقتصادی باید در سفره مردم دیده شود

به گزارش شبکه شرق، «آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که در مصلای قدس این شهر برگزار شد، اظهار کرد: ملت ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی، وارد یک جبهه نابرابری شد که هر نیروی دیگری در عالم بود شکست می‌خورد، اما ایمان، استواری و رهبری امام راحل پدیده‌ای بی نظیر را خلق کرد که ملتی تنها با دست خالی در برابر قدرت‌های مستکبر عالم پیروز شد.

وی بیان داشت: سنت‌های صدر اسلام همانند جهاد، فداکاری، ازخودگذشتگی و ایثار در دوران جنگ تحمیلی زنده شد و تجسم یافت و دفاع مقدس به مکتب نجات بخش و الگوی مقاومت تبدیل شد و درس‌های آن به جهان انتقال یافت و جبهه مقاومت با الهام گیری از دفاع مقدس جانی تازه گرفت و امام نیز در پیام پس از پذیرش قطعنامه فرمود، ما در جنگ ارزش‌های الهی را زنده کردیم.

وی ابراز داشت: ملتی با دست خالی، ارزش‌های الهی را صیانت کرد که این امر نشان از عظمت ملت ایران دارد و اثبات کرد راه نجات، مقاومت و جهاد است.

وی با اشاره به در پیش بودن میلاد پیامبر اسلام و امام صادق علیه‌السلام گفت: ما هم به وحدت ملی و هم وحدت مذهبی و وحدت کلان در بین امت‌های اسلامی نیازمندیم.

وی ادامه داد: هفته وحدت هفته الهام بخشی است و سرمایه‌های بزرگ امت اسلام به گونه‌ای است که اگر منسجم شود مستکبران عالم کنار خواهند رفت.

خطیب جمعه قم عنوان داشت: ۵۰ کشور اسلامی با ۲ میلیارد جمعیت با سرمایه‌های مادی و معنوی و تمدنی اگر کنار هم قرار گیرند امت اسلام را به اوج قدرت می‌رساند که متأسفانه امروز در مجامع بین المللی از جمله شورای امنیت امت اسلام حق رأی ندارد.

وی ادامه داد: ندای وحدت اسلامی و گفتمان انقلاب اسلامی آن است که با حفظ تفاوت‌ها، هویت کلان اسلامی باید حفظ شود.

آقای اعرافی با تبریک به مناسبت پرتاب ماهواره نور ۳ گفت: کشور ما در بین ده کشور دارنده این توانمندی قرار گرفته است که علیرغم تحریم‌ها ظالمانه ملت ایران عرصه‌های علمی را فتح می‌کند.

وی افزود: دشمن شناسی، درک موقعیت و خنثی سازی توطئه‌ها باید مورد توجه باشد و پیشرفت‌های کشور باید استمرار یابد و رشد اقتصادی روزافزون و گشایش‌های اقتصادی در سفره مردم دیده شود.

وی گفت: حضور جانانه در انتخابات پیش رو می‌بایست در دستور کار باشد و در این عرصه باید قدرت خود را به رخ دنیا بکشیم.

وی اضافه کرد: دشمنان بدانند با هوشیاری و مجاهدت ملت ایران و وحدت ملت، تلاش‌ها و توطئه‌ها آنان خنثی می‌شود و داغ رسیدن به اهداف را بر دل آنان می‌نشانند.»

 

منبع: مهر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها