|

دور دنیا در یک دقیقه

خیریه بلاروسی کودکان اوکراینی را می‌رباید!

ما هر روز در این استوری تلینگ به چهار گوشه جهان سر می‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده است، مرور می‌کنیم.

خیریه بلاروسی کودکان اوکراینی را می‌رباید!
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

امروز سری به استرالیا می‌زنیم. زنبورداران گرفتار کنه واروآ شده اند. سپس به ژاپن می‌رویم که خیال ندارد با تابستان خداحافظی کند. در آخر به بلاروس می‌رویم که کودکان اوکراینی را می‌رباید.

چرا مرداک آرزوی مرگ ترامپ را دارد؟

آقای مایکل ولف، نویسنده کتاب «آتش و خشم»، در تازه‌ترین اثر خود به نام «پاییز؛ پایان فاکس نیوز و دودمان مرداک »، ادعا می‌کند چیزی که اغلب روی زبان مرداک است، آرزوی مرگ برای ترامپ است!

او می‌نویسد این غول رسانه‌ای به قدری از ترامپ متنفر است که مدام برایش آرزوی مرگ دارد و نمی‌تواند او را به عنوان یک نامزد ریاست‌جمهوری قبول کند.

به نظر می‌رسد حواشی انتخابات ۲۰۲۰ و حمایت مرداک از تماس فاکس نیوز با کمپین بایدن رابطه او و ترامپ را شکر آب کرده است.

درخواست از زنبورداران: با کنه واروآ کنار بیایید!

دولت استرالیا پس از یک دوره تلاش برای نابودی کامل انگل مهاجم کنه واروآ به این نتیجه رسیده است که زنبورداران باید با این آفت کنار بیایند!

دولت استرالیا چیزی حدود ۱۴ هزار کندوی زنبور عسل را از بین برده است، اما موفق نشده آفت مرگ‌بار کنه واروآ را ریشه‌کن کند.

کارشناسان از زنبورداران خواسته اند به نحوی این انگل را مدیریت کنند تا آسیب کمتری ببینند. این کنه لارو زنبورها را می‌خورد و باعث تضعیف آنها می‌شود.

معترضان بریتانیایی: قوانین اینستاگرام را تغییر دهید!

کمپینی در بریتانیا تشکیل شده است تا از زاکربرگ بخواهد مانع از پنهان شدن کودک‌آزارها پشت قوانین رمز‌گذاری متای اینستاگرام و مسنجر شود.

این کمپین معتقد است طرح رمزگذاری اتوماتیک در اینستاگرام به گونه‌ای است که تولیدکنندگان محتواهای آزاردهنده می‌توانند پنهان شوند و دور از دسترس بمانند.

نکته شایسته توجه در این ماجرا حمایت دولت از کمپین اعتراضی به متاست. متا از سویی می‌خواهد امنیت آنلاین را تامین کند و از سوی دیگر زیر فشار این کمپین‌هاست.

ژاپن؛ خبری از پاییز نیست، تابستان ادامه دارد

با این که خرمالو و قارچ ماتسوتاکه در میوه‌فروشی‌های توکیو به چشم می‌خورد، اما کارشناسان آب و هوایی در ژاپن هشدار می‌دهند خبری از تغییر فصل نیست. 

امسال ژاپن تابستان بسیار گرمی را تجربه کرد و در برخی مناطق حتی رکورد دما شکسته شد. متوسط دمای هوا هنوز به طور محسوس پایین نیامده است.

این وضعیت باعث شده کارشناسان پیش‌بینی کنند پاییز به نسبت گرمی هم در انتظار ژاپنی‌ها باشد. آنها این شرایط را غیر طبیعی می‌دانند.

خیریه بلاروسی کودکان اوکراینی را می‌رباید!

تعدادی از کودکان اوکراینی منطقه دونتسک، لوهانسک و زاپوریژیا به بلاروس انتقال داده شده اند. 

اوکراین مدعی است روسیه این کودکان را از مناطق شرقی اوکراین به مسکو برده و سپس آنها را به بلاروس دیپورت کرده است. به نظر می‌رسد پای یک خیریه بلاروسی درمیان است. 

فعالان اجتماعی می‌گویند سند دارند که این خیریه با حمایت لوکاشنکو، رئیس‌جمهور بلاروس فعالیت می‌کند و در واقع کودکان اوکراینی را می‌‌رباید.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها