|

در نشست با مدیران رسانه‌های آمریکایی؛

دخالت و حضور آمریکا در منطقه خلیج فارس به هیچ وجه امنیت ساز نیست

رئیس‌جمهور در نشست با مدیران رسانه‌های آمریکایی گفت: دخالت و حضور آمریکا در منطقه خلیج فارس به هیچ وجه امنیت ساز نیست.

دخالت و حضور آمریکا در منطقه خلیج فارس به هیچ وجه امنیت ساز نیست

به گزارش شبکه شرق، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور در نشست با مدیران رسانه‌های آمریکایی، درباره تبادل زندانیان ضمن تقدیر از عمان و قطر برای همکاری در انجام تبادل گفت: اگر آمریکا با اشتباه محاسبه و دل بستن به اغتشاشات، میز مذاکره را ترک نمی‌کرد این اقدام بشردوستانه می‌توانست خیلی زودتر انجام شود.

وی افزود: به آمریکا به علت نقض پیمان‌ها بی‌اعتمادیم. هر گامی در جهت عمل به تعهدات می‌تواند به اعتمادسازی کمک کند.

رئیسی در این نشست در پاسخ به سوال مدیر شبکه ان بی سی در خصوص نحوه بهره‌برداری از منابع و دارایی‌های مالی رفع توقیف شده گفت: مبالغی که تاکنون ظالمانه مسدود شده بود و اکنون در اختیار جمهوری اسلامی قرار گرفته، متعلق به مردم است و ما در جهت رفع نیاز مردم استفاده خواهیم کرد.

رئیس جمهور در پاسخ به سوال مدیر شبکه رویترز در خصوص توافقنامه ۲۰۱۵ هسته‌ای و گفت و گوی تهران و واشنگتن گفت: در موضوع هسته‌ای آمریکا، اروپا و جمهوری اسلامی ایران تعهداتی را برعهده داشتند که بر اساس گزارش آژانس ایران به تعهدات خود پایبند بوده و در مقابل آمریکا نقض پیمان و میثاق شکنی کرده است و اروپا نیز به تعهدات خود عمل نکرد.

وی افزود: آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکنون بیش از ۱۵ بار اعلام کرده است که ایران در صنعت هسته‌ای خود هیچگونه انحرافی نداشته و صنعت هسته‌ای ایران صلح آمیز است.

رئیسی تصریح کرد: دوربین‌های آژانس نظارت الکترونیکی خود را دارند و بازرسان آژانس در نظارت‌های خود تأیید کرده اند که تاکنون هیچ انحرافی در صنعت هسته‌ای ایران رخ نداده است.

وی افزود: با این تفاسیر آمریکا باید پاسخ بدهد که چرا تحریم‌ها و فشارها را بر ایران اعمال می‌کند.

رئیس جمهور در پاسخ به سردبیر مجله نیوزویک در خصوص آینده روابط منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران با کشورهایی همچون عربستان، مصر، اردن، امارات: سیاست جمهوری اسلامی ایران نسبت به عربستان و امارات سیاست همسایگی است.

وی افزود: سیاست دولت سیزدهم ارتقای روابط با کشورهای همسایه است. بنای ارتباط با تمامی کشورهای همسایه را داریم. اگر اخلالی در برخی موارد وجود داشته به علت دخالت بیگانگان بوده است.

رئیسی تصریح کرد: اگر آمریکا دست از دخالت از کشورهای منطقه خلیج فارس و مناطق مختلف جهان بکشد و به امور داخلی خود بپردازند قطعاً وضعیت کشورها و ارتباط آنها بیش از گذشته حسنه خواهد شد و ارتقا خواهد یافت

وی افزود: دخالت و حضور آمریکا در منطقه خلیج فارس به هیچ وجه امنیت ساز نیست.

 

منبع: مهر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها