|

دور دنیا در یک دقیقه

عذرخواهی نماینده کنگره برای شلوغ‌کاری در سالن تئاتر

ما هر روز در این استوری تلینگ به چهارگوشه جهان سر می‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده است، مرور می‌کنیم.

عذرخواهی نماینده کنگره برای شلوغ‌کاری در سالن تئاتر
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

 

 به استرالیا سفر می‌کنیم که با شرکت هواپیمایی قطر ایرویز چالش کرده است. سپس به دنور می‌رویم که نماینده کنگره پس از دیدن تصاویر شلوغ‌کاری‌اش عذرخواهی کرد و در آخر مسافر واتیکان می‌شویم که نامه‌هایی از پیوس دوازدهم رو کرده است.

قطر ایرویز: رفتار استرالیا ناعادلانه است

اکبر الباکر از این که استرالیایی‌ها درخواست آنها را برای افزایش تعداد پرواز نپذیرفته اند، شاکی است.

او می‌گوید استرالیایی‌ها فراموش کرده اند در دوران پاندمی چگونه اتباع‌شان را به مقصد می‌رساندیم، چگونه برای‌شان تجهیزات پزشکی می‌آوردیم، در حالی که دیگر شرکت‌ها کمک نمی‌کردند.

دولت استرالیا درخواست قطر ایرویز را برای افزایش ۲۱ خدمات پروازی اضافی نپذیرفته و آن را خلاف منافع ملی خود تشخیص داده است. آمریکا برخلاف استرالیا جواب مثبت داده است.

عذرخواهی نماینده کنگره برای شلوغ‌کاری در سالن تئاتر

خانم لارن بوبرت پس از این که تصاویر دوربین‌های مداربسته را دید و متوجه شد چه دسته‌گل‌هایی به آب داده است، عذرخواهی کرد.

لارن بوبرت، نماینده جمهوری خواهان کلرادو است. او هفته پیش برای دیدن نمایشی موزیکال به سالن تئاتر دنور رفته بود. تماشاگران با اعتراض به مسئولان سالن او و همراهش را بیرون کردند.

تماشاگران گفته بودند او در سالن ویپ می‌کشد، بلند بلند می‌خواند و می‌خندند، مدام صفحه گوشی همراهش را روشن می‌کند و فیلم می‌گیرد و رفتارهایی خارج از عرف با همراهش دارد.

بریتانیا؛ سورپرایز نخست‌وزیر سابق برای سوناک

لیز تراس روز دوشنبه این هفته در موسسه‌‌ای دولتی سخنرانی خواهد کرد و نکات و جزییاتی از دوران کوتاه نخست‌وزیر‌ی‌اش خواهد گفت.

تراس معتقد است محافظه‌کاران متاثر از شعارهای چپ مانع تایید برنامه اقتصادی او و در نهایت سقوط کابینه‌اش شدند. تراس می‌گوید با آن طرح ۳۵ میلیارد پوند برای دولت ذخیره می‌کرد.

نخست‌وزیر سابق بریتانیا در سخنرانی روز دوشنبه سورپرایزی هم برای سوناک نخست‌وزیر فعلی بریتانیا خواهد داشت؛ او معتقد است سوناک بریز و بپاش گزافی کرده است.

میراث پیوس؛ واتیکان در جریان اتاق گاز بوده است!

به تازگی اسناد و مدارکی به دست آمده است که ادعای واتیکان را مبنی بر بی‌اطلاعی از کشتار یهودیان و لهستانی‌‌ها، تضعیف و رد می‌کند.

این اسناد بخش‌هایی از نامه‌هایی است که در سال ۱۹۴۲ و جنگ جهانی دوم میان پاپ وقت، پاپ پیوس دوازدهم و گروه مقاومت ضد هیتلر رد و بدل شده است.

در این نامه به کشتار روزانه ۶ هزار یهودی و لهستانی در اتاق‌های گاز در مناطق اشغالی لهستان به دست آلمانی‌ها اشاره شده است.

تحقیر زنان؛ خط قرمز روی نام بنیان‌گذار رولینگ استون

علاقمندان به دنیای موسیقی حتما جان وینر را می‌شناسند. او از بنیان‌گذاران محله رولینگ استون و تالار مشاهیر راک اند رول است. مصاحبه او با نیویورک تایمز جنجالی شده است.

جان وینر در این گفت‌وگو موسیقی سیاه‌پوستان و زنان را تحقیر کرده است. نیویورک تایمز از وینر درباره کتاب جدیدش پرسیده که چرا درباره موزیسین‌های سیاه‌پوست و یا زنان چیزی در کتابت نداری.

وینر در پاسخ به این پرسش گفته: خب آنها فیلسوف و استاد راک اند رول نیستند. این اظهارنظر باعث شده نام وینر از هیات مدیره تالار مشاهیر راک اند رول حذف شود.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها