|

پوتین به دوستان قدیمی‌اش سرویس ویژه ارائه می‌کند

یکی از وزرای سابق دولت اتریش که از دوستان قدیمی پوتین محسوب می‌شود، با یک پرواز نظامی و به همراه دو اسبش از سوریه به سن‌پترزبورگ برده شد.

پوتین به دوستان قدیمی‌اش سرویس ویژه ارائه می‌کند

به گزارش شبکه شرق، یکی از وزرای سابق دولت اتریش که از دوستان قدیمی پوتین محسوب می‌شود، با یک پرواز نظامی و به همراه دو اسبش از سوریه به سن‌پترزبورگ برده شد.

فرانس‌پرس خبر داد، یکی از وزرای سابق اتریش که در سال ۲۰۱۸ با رقصیدن به همراه پوتین مدت‌ها در صدر اخبار قرار گرفته بود، با یک پرواز نظامی ارتش روسیه و به همراه دو اسبش به سن‌پترزبورگ منتقل شد.

کارین کنایسل وزیر خارجه اسبق اتریش که به دوستی با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه شهرت دارد، بعد از اقامتی چند ماهه در لبنان، توسط ارتش روسیه برای اقامت دائم در سن‌پترزبورگ به همراه اثاثیه خود و نیز دو اسب کوتوله از نوع پونی به آنجا منتقل شد.

این سیاستمدار که بین سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ در رأس سیاست خارجی اتریش قرار داشت، از سال ۲۰۲۲ در لبنان اقامت داشت، اما بعد از آن تصمیم گرفت به سن‌پترزبورگ رفته و ریاست یک مرکز جدید تحقیقات دانشگاهی را بر عهده بگیرد.

این سیاستمدار در واکنش به انتقادات صورت گرفته نسبت به استفاده از ارتش روسیه برای انتقال اثاثیه‌اش گفت: مگر به خاطر تحریم‌ها باربری هوایی مانند دی‌اچ‌ال همچنان به روسیه پرواز دارد که من از آن استفاده نکنم.

او از اینکه این اسباب‌کشی عادی به یک موضوع سیاسی تبدیل شده ابراز تعجب و شگفتی کرد، ولی نگفت که اسباب‌کشی با هواپیماهای ارتش انجام نمی‌شوند!

گفتنی است کنایسل بعد از خروج از فعالیت‌های دولتی در اتریش عضو هیات مدیریه شرکت بزرگ نفتی «روس نفت» شد اما بعد از حمله روسیه به اوکراین از این مقام استعفا کرد.

وی از سپتامبر ۲۰۲۰ کشورش را ترک و ابتدا برای اقامت به فرانسه رفت، اما بعد از آن به شکل موقت به لبنان نقل مکان کرد و اکنون نیز برنامه زندگی در سن‌پترزبورگ روسیه را دارد.

 

منبع: اعتماد آنلاین
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها