|

دور دنیا در یک دقیقه

میزبانی از ترامپ ؛ زنان علیه زنان

ما هر روز در این استوری تلینگ به چهار گوشه جهان سر می‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده است، مرور می‌کنیم.

میزبانی از ترامپ ؛ زنان علیه زنان
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

امروز از مزرعه پرورش  در چین آغاز می‌کنیم که تمساح‌ها فرار کرده اند. سپس به دیدار دو خواهر مسن در آمریکا می‌پردازیم و در آخر به چالش دو گروه زنان در آمریکا درباره ترامپ می‌پردازیم.

چین؛ عملیات جستجو برای کروکودیل‌های فراری

سیلاب اخیر در استان گوانگدونگ چین باعث شده است دریاچه‌ها و آبگیرهای مصنوعی و طبیعی سرریز کنند و کروکودیل‌ها فراری شوند.

منابع چینی می‌گویند ۷۰ کروکودیل از آبگیر مائومینگ بیرون آمده و در سطح شهر پخش شده اند. عملیات جستجو آغاز و هشدار در خانه ماندن برای اهالی صادر شده است. 

پرورش کروکودیل در آبگیر‌های مصنوعی یکی از فعالیت‌های تجاری چینی‌ها در سراسر این کشور است.

استرالیا؛ جریمه سنگین برای غذا دادن به سگ‌‌ها

محیط‌بانان کوئینزلند فایلی ویدئویی را دیده اند که مردی به دو سگ دینگوی کگاری در نزدیکی یک منطقه میراث طبیعی غذا می‌دهد. 

آنها تقاضای جریمه کرده و مراجع قضایی بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ دلار مردی را که به سگ‌ها غذا داده است، جریمه کرده اند. 

محیط‌بانان می‌گویند ارتباط گرفتن با این سگ‌ها و غذا دادن به آنها باعث می‌شود دینگوها سعی کنند به انسان‌ها نزدیک و از موقعیت طبیعی خود خارج شوند. 

 

از نیوهمپشایر تا نوادا؛ شاید آخرین دیدار باشد!

 

این روزها فایلی ویدئویی در پلتفرم تیک‌تاک دست به دست می‌شود که دل همه را برده‌ است. دو خواهر مسن ۹۴ و ۹۰ ساله آمریکایی پس از سه سال همدیگر را دیده اند. 

پاندمی مانع دیدار آنها بوده است. در این فیلم که بی‌اطلاع آنها ضبط شده خواهری به دیگری می‌گوید نگو این آخرین بار است، اما اگر ندیدمت در بهشت منتظرت هستم.

یکی از خواهرها بیش از ۴ هزار و ۳۰۰ کیلومتر از نیوهمپشایر را به سمت نوادا در ۹۴ سالگی حرکت کرده تا شاید برای آخرین بار خواهرش را ببیند. 

 

مخالفان شی در بریتانیا؛ با جاسوسی پلیس مخفی غریبه نیستیم

انتشار خبر دستگیری دو نفر به ظن جاسوسی برای دولت چین در پارلمان بریتانیا موجی از نگرانی را میان مخالفان دولت شی راه انداخته است. 

بسیاری از مخالفان سیاست‌های شی از هنگ‌کنگ و تبت در بریتانیا به سر می‌برند. این مخالفان همواره مدعی هستند پلیس مخفی چین آنها را در بریتانیا دنبال می‌کند. 

دستگیری دو نفر به اتهام جاسوسی برای چین هر چند موجب تعجب آنها نشده، اما باعث شده بیش از پیش نگران جان و سرنوشت و هویت خود باشند.

 

میزبانی از ترامپ؛ زنان علیه زنان 

گروه راست‌گرای « زنان نگران آمریکا » در داکوتا از ترامپ میزبانی کرده و پای سخنرانی او نشسته اند. پس از پایان این برنامه سیل انتقادات به سوی آنها روان شده است. 

گروه فعال دیگر با نام سازمان ملی زنان در انتقاد به زنان نگران آمریکا گفته ترامپ یک زن‌ستیز است و نباید پای حرف‌های او نشست. آنها به لغو قانون سقط جنین به دست قضات منتخب ترامپ در دیوان عالی هم اشاره کرده اند.

گروه زنان نگران آمریکا می‌گوید میزبانی از رئیس‌جمهور سابق افتخار است. اما گروه مخالف معتقد است ترامپ نه تنها درگیر اتهامات کیفری است که پرونده جرایم مدنی در زمینه آزار و اذیت زنان دارد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها