|

واکنش وزیر علوم به ادعای اخراج اساتید از دانشگاه‌ها

وزیر علوم اساتید دانشگاه را سرمایه های نمادین کشور دانست.

واکنش وزیر علوم به ادعای اخراج اساتید از دانشگاه‌ها

به گزارش شبکه شرق،«محمدعلی زلفی‌گل» در حاشیه جلسه روز چهارشنبه هیأت دولت، در واکنش به ادعاهای مطرح شده درباره اخراج اساتید دانشگاه‌ها به خبرنگاران گفت: هیأت جذب دانشگاه‌ها مستقل هستند و بر اساس قوانین و مقررات اداره می‌شوند و یک عضو هیأت علمی علاوه بر نظم و انضباط آموزشی و پژوهشی، باید نظم و انضباط اداری و فرهنگی راهم رعایت کند.

وی افزود: هیأت‌های اجرایی جذب پس از بررسی گزارش‌های گروه‌های آموزشی دانشکده‌ها در خصوص اعضای هیأت علمی تصمیم‌گیری می‌کنند و سعی می‌شود هم به منافع فردی و هم به منافع ملی توجه شود؛ طبیعی‌ست که اگر خدای ناکرده احساس شود در این بررسی‌ها و تصمیمات به یک عضو هیأت علمی ظلم شده، قانون مسیر را بازگذاشته و آن شخص می‌تواند با مراجعه به قانون تقاضای تجدیدنظر کند و تجدیدنظر هم از طریق مراجع قانونی پیگیری می‌شود.

وزیر علوم با بیان اینکه واقعاً موضوع پایان همکاری با برخی اساتید آنگونه که در فضای مجازی مطرح شده نیست، تصریح کرد: هیچ‌گاه یک دانشگاه با سرمایه‌های ارزشمند خود به ناحق و به‌صورت غیرقانونی رفتار نمی‌کند و بی دلیل عذر کسی را نمی‌خواهد.

زلفی‌گل افزود: اساتید دانشگاه افتخارآفرینان جامعه هستند و همه توفیقات ما در کشور که به آنها می‌بالیم، نتیجه و محصول برون‌دادهای دانشگاهی‌ست.

وی تأکید کرد: اساتید، دانشمندان و دانش آموختگان دانشگاهی در دستگاه‌های اجرایی و صنایع مختلف حضور می‌یابند و خروجی آنها اتفاقاتی است که جمهوری اسلامی به آنها افتخار می‌کند؛ اساتید دانشگاه سرمایه‌ نمادین کشورند و هیچ‌گاه علاقه‌مند نیستیم به آنها بی احترامی یا ظلم شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص توسعه مراکز علمی در سیستان و بلوچستان با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری برای رونق این منطقه، گفت که این استان بیشترین مراکز آموزش عالی را دارد و تلاش شده است عدالت آموزشی برای مردمان این خطه پیش‌بینی شود.

 

منبع: ایسنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها