|

نخست‌وزیر عراق:

در حال میانجیگری میان ایران و چند کشور عربی هستیم!

نخست‌وزیر عراق تایید کرد در حال میانجیگری میان ایران و چند کشور عربی است، اما تا حصول نتیجه، جزئیات این میانجیگری و نام کشورها را بیان نکرد.

در حال میانجیگری میان ایران و چند کشور عربی هستیم!

به گزارش شبکه شرق، در دیدار اصحاب رسانه و خبرنگاران ایرانی با «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق در بغداد، وی به سوالی در خصوص اخبار منتشر شده در خصوص میانجیگری کشورش میان ایران و برخی از کشورهای عربی، پاسخ داد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار اعزامی فارس، تایید کرد که عراق در حال میانجیگری میان ایران و چند کشور عربی است، اما گفت که  چون این موضوع کاملا محرمانه است، تا حصول نتیجه، جزئیات این میانجیگری و نام کشورها را بیان نخواهد کرد.

در سایه موفقیت عراق در میانجیگری میان ایران و عربستان سعودی و برگزاری چندین دور مذاکره میان دو طرف و در نهایت امضای توافق ازسرگیری روابط دو طرف در پکن، اخباری در خصوص تلاش بغداد برای میانجیگری میان ایران و چند کشور عربی از جمله، اردن، بحرین، مصر و ...منتشر شده است.

نخست‌وزیر عراق این موضوع را محرمانه دانست و ضمن تایید تلاش‌های میانجیگرانه کشورش در این خصوص و  ادامه ابتکار عمل بغداد در این خصوص، از ارائه نام کشورهای عربی مذکور و جزئیات بیشتر، پرهیز کرد. 

 

منبع: فارس
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها