|

العالم فی 60 ثانیة

از رکورد حجم تجارت غیرنفتی امارات تا جریمه برای برگزاری مزایده اسب اصیل عرب

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم.

از رکورد حجم تجارت غیرنفتی امارات  تا جریمه برای برگزاری مزایده اسب اصیل عرب
خبرنگار: ذلفا معیل

 در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین ،الامارات الیوم، شفق نیوز، خبرگزاری رسمی سوریه،عکاظ عربستان و خبرگزاری رسمی عراق.

 

الامارات الیوم

رکورد حجم تجارت غیرنفتی امارات با کشورهای گروه 20

حجم تجارت غیرنفتی امارات در نیمه نخست سال 2023 با عبور از 340 میلیارد دلار، رکورد جدیدی را در تاریخ این کشور به جا گذاشت.

امارات در تلاش است با انعقاد توافقات آزاد تجاری جدید، تا سال 2031 حجم تجارت غیرنفتی خود را به رقم بی‌‌سابقه 1.9 تریلیون دلار برساند.

ثانی بن احمد آل الزیودی، وزیر تجارت خارجی امارات گفت: روابط تجاری و سرمایه گذاری بین امارات و کشورهای گروه 20 در حال توسعه و شکوفایی مستمر است که این امر در داده های تجارت غیرنفتی بین دو طرف که 341 میلیارد دلار در سال 2022 معادل 55 درصد کل تجارت خارجی کشور را به ثبت رساندند.

 

شفق نیوز

میزان صادرات بشکه نفت از عراق به امریکا در 6 ماه چقدر بود؟

عراق در 6 ماه نخست سال جاری از ژانویه تا پایان ژوئن، 64 میلیون و 737 هزار بشکه نفت به امریکا صادر کرد که این رقم نشان دهنده افزایش 33.5 درصدی نسبت به مدت مشابه سال 2022 است.

عراق در 6 ماه نخست 2022، 48 میلیون و 459 هزار بشکه نفت به امریکا صادر کرده بود.

میزان صادرات نفتی عراق در 6 ماه نخست سال 2021 نیز 27 میلیون و 46 هزار بشکه بوده است.

بالاترین میزان صادرات نفتی عراق به امریکا در این 6 ماه مربوط به ماه مارس با 12 میلیون و 168 هزار بشکه و کمترین میزان صادرات مربوط به ماه ژوئن با 9 میلیون و 330 هزار بشکه نفت بود.

 

خبرگزاری رسمی سوریه

رایزنی سوریه با امارات و عربستان

فیصل المقداد، وزیر امور خارجه سوریه، با احمدعلی الصایغ، وزیر مشاور امارات متحده عربی و رئیس هیئت این کشور در نشست گفتگوی سیاسی کشورهای عربی و ژاپن در قاهره دیدار و با وی در مورد روابط دوجانبه بین دو کشور برادر و راه های تقویت آن بحث و تبادل نظر کرد.

المقداد در این دیدار بر عمق روابط برادرانه سوریه و امارات که تحت رهبری بشار اسد، رئیس جمهور و محمد بن زاید آل نهیان تقویت شده است، تاکید کرد.

المقداد همچنین با ولید عبدالکریم الخریجی معاون وزیر امور خارجه عربستان و رئیس هیئت این کشور در نشست قاهره دیدار کرد و دو طرف بر تمایل دو کشور برای توسعه روابط دوجانبه تاکید کردند.

 

عکاظ عربستان

500 هزار ریال جریمه برای برگزاری مزایده اسب اصیل عرب بدون مجوز

وزارت محیط زیست، آب و کشاورزی عربستان برای برگزاری مزایده اسب اصیل عرب بدون مجوز 500 هزار ریال و در صورت برگزاری مزایده از طریق شبکه های اجتماعی بدون مجوز 100 هزار ریال جریمه نقدی تعیین کرد.

وزارت محیط زیست، آب و کشاورزی اعلام کرد که بر مرکز ملک عبدالعزیز برای اسب های اصیل عرب نظارت دارد. این مکان خانه اسب های اصیل عرب است و شامل اسب های اصیل باقی مانده از بنیانگذار و گروهی از اسب های اصیل عرب از نژادهای دیگر برای ادامه تولید و بهبود کیفیت و در عین حال حفظ اسب های قدیمی است. مرکز اسبهای اصیل عرب ملک عبدالعزیز در دیراب واقع شده است، منطقه ای کشاورزی در فاصله تقریباً 35 کیلومتری جنوب غربی  ریاض واقع است.

 

خبرگزاری رسمی عراق (واع)

تبادل داده از طریق تلفن همراه در ایام اربعین در کربلا چقدر بوده است؟

سازمان رسانه و ارتباطات عراق در بیانیه‌ای رسمی آمارهای تماس‌های تلفنی و مصرف اینترنت تلفن همراه در ایام زیارت اربعین را اعلام کرد. در فاصله میان 5 تا20 صفر امسال در کربلا 160 میلیون مکالمه در شبکه تلفن همراه از جمله 3 میلیون مکالمه بین‌المللی برقرار شده و 113 میلیون پیامک ارسال شده است.

همچنین مجموع تماس‌ها با تلفن همراه در شهرهای کربلا، نجف اشرف، سامرا و کاظمین 333 میلیون مکالمه بوده که 7.5 میلون مکالمه خارجه بوده و 221 میلیون پیامک ارسال شده است. همچنین حجم تبادل داده در اینترنت شبکه همراه در کربلا در این مدت 8 هزار ترابایت بوده است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها