|

دور دنیا در یک دقیقه

ما کنار تو می‌ایستیم جِنی!

ما هر روز در این استوری تلینگ به چهارگوشه جهان سر می‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده است، مرور می‌کنیم.

ما کنار تو می‌ایستیم جِنی!

سحر طلوعی

به گزارش شبکه شرق، امروز همسفر اسپانیایی‌ها می‌شویم که کنار جنیفر هرموسو ایستاده اند. بعد به ژاپن می‌رویم که به روشی متفاوت علیه رانندگی در مستی اقدام کرده اند. در آخر سری به غار شانیدر زاگرس می‌زنیم و از نئاندرتال‌ها خبر می‌گیریم.

توییتر؛ تیک آبی و کلاهبرداری از شاکیان

هزینه‌بر شدن دریافت نشان آبی ( حساب تایید شده ) در توییتر/ایکس بازار بسیاری از کلاهبرداران آنلاین را داغ کرده است. 

این کلاهبرداران با ساخت شبیه‌ترین اکانت‌ها به اکانت‌های حقیقی بانک‌ها و شرکت‌های خدمات مسافرتی در توییتر و ارتباط با مشتریان به اطلاعات آنها دست پیدا می‌کنند.

حساب‌های توییتری جعلی اما با نشان آبی مشتری‌هایی را که درگیر موضوع لغو برخی پروازها و پس گرفتن پول و … هستند، نشانه می‌گیرند و به هوای بازگرداندن پول، حساب‌های بانکی آنها را هم خالی می‌کنند.

جنبش «من هم» در اسپانیا؛ کنار تو می‌ایستیم جنی!

به محض این که جنیفر هرموسو بازیکن تیم ملی فوتبال زنان اسپانیا وارد جایگاه ویژه استادیوم اتلتیکو مادرید شد تا شاهد جدال با آث میلان باشد، حاضران به پا خاستند و یک صدا فریاد زدند « ما با تو هستیم جنی هرموسو ».

پیش از آن هشتگ « تمام شد » در واکنش به تعلیق رئیس‌ فدراسیون اسپانیا راه افتاده بود تا فوتبال اسپانیا هم جنبش me too را تجربه کند.

رئیس‌ فدراسیون اسپانیا در مراسم اهدای مدال قهرمانی جام جهانی فوتبال زنان به نحوی نامتعارف جنی هرموسو را بوسید و واکنش اعتراضی بسیاری را برانگیخت.

ژاپن؛ الکل علیه الکل

تعدادی از شهروندان ژاپنی برای این که نشان دهند رانندگی در حال مستی چه جنایتی است، کمپین هشدار راه انداخته و به صورت عملی این وضعیت را به نمایش گذاشته اند.

آنها با هماهنگی پلیس الکل نوشیده، پشت فرمان نشسته و در بزرگراه‌ها رانندگی کرده اند. حرکت نامتعادل آنها دیگران را به دردسر انداخته است.

هفده سال از کشته شدن سه کودک در تصادف رانندگی ناشی از الکل در چیکوشینوی ژاپن می‌‌گذرد. این حادثه باعث شده تا علیه رانندگی در حال مستی اقداماتی انجام شود.

بریتانیا؛ نقش کدپستی در تشخیص و درمان سرطان!

حزب کارگر بریتانیا به گزارشی دست پیدا کرده است که می‌گوید شهروندان در مناطق محروم بیش از دیگران در صف تشخیص و درمان سرطان منتظر می‌مانند.

در واقع مراجعه‌کنندگان به مراکز بزرگ درمانی بر اساس کدپستی محل زیست و حتی قرعه‌کشی این کدها در نوبت رسیدگی و درمان ‌قرار می‌گیرند.

در این گزارش تاکید شده گاهی بیمار بیش از دو ماه انتظار می‌کشد تا روند درمانی خود را آغاز کند. حزب کارگر نابرابری نظام درمانی بریتانیا را نقد کرده است.

نظریه دفن گل؛ شاید کار زنبورها باشد!

پیشتر محققان به این نتیجه رسیده بودند نئاندرتال‌ها با وجود خوی وحشی اجساد را با احترام دفن می‌کردند؛ نظریه دفن گل.

رالف سولکی با بررسی گرده‌های گل و دیگر مواد گیاهی موجود در حوالی اسکلت‌های کشف شده در شانیدر ۴ در ۱۹۶۰ به این نتیجه رسیده بود نئاندرتال‌ها اجساد را با گل دفن می‌کردند.

کاوش‌های جدیدتر در همان منطقه زاگرسی شانیدر ۴، نظریه دفن گل را متزلزل کرده است. محققان می‌گویند گرده‌های متفاوت گل‌های موجود در منطقه، کار زنبورها است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها