|

العالم فی 60 ثانیة

از ممنوعیت آدامس جویدن در مدارس امارات  و جایگزینی ترکمنستان با ایران در عراق تا درآمد یک ساعته کانال سوئز

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم

از ممنوعیت آدامس جویدن در مدارس امارات  و جایگزینی ترکمنستان با ایران در عراق تا درآمد یک ساعته کانال سوئز

ذلفا معیل

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین ،الامارات الیوم، روسیا الیوم، الجزیره،العالم الجدید و الخلیج اونلاین.

الامارات الیوم:

ممنوعیت آدامس جویدن در مدارس امارات

مدارس امارات آغاز سال تحصیلی جدید 2023-2024 را با تهیه فهرستی از «ممنوعیت‌هایی» که دانش‌آموزان در ساعات آموزشی و در طول سال تحصیلی از انجام آن‌ها منع می‌شوند، آغاز کردند آنها  به دانش آموزان و خانواده هایشان نسبت به این ممنوعیت ها هشدار دادند.

مدارس خصوصی فهرستی از «ممنوعیت‌ها» را برای خانواده‌های دانش‌آموزان ارسال کردند که در آن ممنوعیت تأخیر درهنگام سرود ملی، ممنوعیت استفاده از انگشتر،زنجیر، دستبند و سوراخ کردن ابرو، بینی و دهان، ممنوعیت آرایش برای دانش آموزان آموزان دختر ممنوعیت استفاده از تلفن همراه وبرنامه های رسانه های اجتماعی ، ممنوعیت آوردن نوشابه های انرژی زا و ممنوعیت آدامس جویدن به چشم می‌خورد.

دانش آموزان امارات در شارجه، دبی و سایر امارت ها امروز با شعار "حرکت به سوی برتری" به مدارس رفتند.

العالم الجدید:

ترکمنستان جایگزین گاز ایران در عراق!

کارشناسان حوزه نفت و گاز معتقدند که واردات گاز از ترکمنستان توسط عراق به واردات گاز از ایران پایان می‌دهد، چرا که گاز وارداتی از ترکمنستان برای فعالیت همه نیروگاه های برق کافی است.

عراق توافقنامه اولیه ای برای واردات گاز ترکمنستان امضا کرد؛ گامی که متخصصان آن را از لحاظ فنی ممکن می دانند و اشاره کردند که تکمیل خط انتقال گاز از ترکمنستان به عراق دو سال پس از عقد قرارداد نهایی زمان می برد.

متخصصان با اشاره به اینکه واردات گاز از ترکمنستان، جای گاز ایران را می گیرد، بر اهمیت بهره برداری از گاز عراق به جای واردات، از جمله در میادین اقلیم کردستان تاکید کردند.

روسیا الیوم:

درآمد کانال سوئز در یک ساعت چقدر است؟

سازمان کانال سوئز در مصر توانست برای نخستین بار در تاریخ کشور، طی یک ساعت، یک میلیون دلار درآمد کسب کند.

سایت القاهره 24 مصر نوشت که سازمان کانال سوئز توانست طی یک ساعت یک میلیون دلار درآمد کسب کند که این برای نخستین بار در تاریخ مصر رخ می دهد.

مصر در 6 اوت اعلام کرد که درآمد کانال سوئز در سال مالی 2022/2023 به 9.4 میلیارد دلار رسیده است که این رقم رکوردی در درآمد این کانال به شمار می رود.

کانال سوئز طی سال های گذشته شاهد پیشرفت قابل ملاحظه ای بوده و این پیشرفت به بهبود خدمات و کاهش زمان انتظار و افزایش ظرفیت پذیرش کشتی ها منجر شده است.

الجزیره:

اخبار ضد و نقیض از خروج وزیر خارجه لیبی از کشور

در حالی که یک منبع امنیتی در لیبی از خروج وزیر خارجه این کشور پس از دیدار با همتای اسرائیلی خود خبر داد، سرویس امنیت داخلی لیبی اعلام کرد که المنقوش از طریق گذرگاه های رسمی فرودگاه معیتیقه از کشور خارج نشده است.

رسانه های محلی در لیبی گزارش دادند که نجلاء المنقوش، وزیر خارجه لیبی پس از انتشار اخبار دیدارش با الی کوهن، وزیر خارجه اسرائیل، با یک هواپیمایی خصوصی از نوع فالکون، متعلق به دولت وحدت ملی لیبی،لیبی را به مقصد ترکیه ترک کرده است ودر فرودگاه بین المللی استانبول به زمین نشسته است.

از طرفی دیگر سرویس امنیت داخلی لیبی گفته وزیر خارجه لیبی از طریق گذرگاه های رسمی فرودگاه و براساس روال معمول از کشور خارج نشده و دوربین های نظارتی این را ثابت می کنند.

الخلیج اونلاین:

امضا یادداشت تفاهم عمان و کره جنوبی در زمینه تحول سبز

وزارت انرژی و مواد معدنی عمان، یادداشت تفاهمی در حوزه تحول سبز با وزارت محیط زیست کره جنوبی در راستای تقویت همکاری دوجانبه در این زمینه امضا کرد.

هدف از این یادداشت تفاهم فهم بهتر سیاست ها و فناوری های تحول سبز و تشویق و بررسی راه های همکاری مختلف بین طرف های دولتی و صنعتی و سازمان ها و نهادهای پژوهشی دو کشور است.

این یادداشت تفاهم دو طرف را به همکاری فیمابین در حوزه ها، سیاست ها و برنامه های مرتبط با تحول سبز و فناوری های پایدار برای محیط زیست در زمینه تولید، ذخیره، تحویل و استفاده از انرژی سبز و توانمندسازی برای پاسخ به بحران های آب و هوایی و صنعتی تشویق می کند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها