|

سخنگوی وزارت خارجه:

عراق توافق امنیتی ایران و عراق در مورد خلع سلاح گروه‌های تروریستی را اجرا نکند، ما به مسئولیت خودمان عمل می‌کنیم

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با اشاره به قرارداد امنیتی بین ایران و عراق در مورد خلع سلاح کردن گروه‌های تروریستی و تجزیه‌طلب در منطقه مرزی ایران و اقلیم کردستان عراق گفت: مهلت اجرای این توافق ۲۸ شهریورماه است و این مهلت به هیچ وجه تمدید نمی‌شود.

عراق توافق امنیتی ایران و عراق در مورد خلع سلاح گروه‌های تروریستی را اجرا نکند، ما به مسئولیت خودمان عمل می‌کنیم

به گزارش شبکه شرق، نشست خبری ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران برگزار شد .

 این نشست خبری  به مناسبت هفته دولت در محل نمایشگاه «روایت خدمت، وعده، وفا» واقع در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شده است .

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوالی تاکید کرد: حضور نیروهای نظامی آمریکا در سوریه غیرقانونی و عامل بی‌ثباتی است و این نیروها باید هرچه زودتر خاک سوریه را ترک کنند.

وی گفت: حضور نیروهای نظامی بیگانه و آمریکا در منطقه را مغایر با صلح و ثبات در منطقه می‌دانیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با اشاره به قرارداد امنیتی بین ایران و عراق در مورد خلع سلاح کردن گروه‌های تروریستی و تجزیه‌طلب در منطقه مرزی ایران و اقلیم کردستان عراق گفت: مهلت اجرای این توافق ۲۸ شهریورماه است و این  مهلت به هیچ وجه تمدید نمی‌شود.

وی با بیان این که ما از دولت عراق انتظار داریم که به طور کامل این قرارداد را  اجرایی و عملیاتی کند، گفت: موضوع امنیت برای جمهوری اسلامی ایران بسیار مهم است و نسبت به این موضوع سهل انگاری نمی‌کنیم و در پایان فرصت مشخص شده اگر این توافق اجرایی نشود ما به مسئولیت خود در راستای تامین امنیت کشور عمل می‌کنیم .

 

منبع: ايسنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها