|

بلومبرگ: اروپا می‌ترسد که بایدن اوکراین را وادار به صلح کند

​بلومبرگ به نقل از منابع ناشناس گزارش داد که مقامات اروپایی نگرانند که بایدن اوکراین را برای مذاکرات صلح در سال آینده «ترغیب» کند. بلومبرگ دومین رسانه آمریکایی است که طی این روزها هشدار می‌دهد کمک‌های نظامی آمریکا به کی‌یف ممکن است به زودی پایان یابد.

بلومبرگ: اروپا می‌ترسد که بایدن اوکراین را وادار به صلح کند

 

به گزارش شبکه شرق، براساس گزارش این سایت خبری، رهبران اروپایی نگران هستند که فقدان «پیشرفت قابل‌توجه اوکراین در میدان نبرد»، همراه با فشار جمهوری‌خواهان آمریکایی که مخالف مداخله هستند، منجر شود تا جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا به کی‌یف برای رفتن به سمت میز مذاکره فشار آورد.

متحدان اوکراین نگرانند که جنگ اوکراین به سمت یک درگیری بلندمدت کشیده شود که موجب تقویت عملیات ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه شود. این در حالیست که امیدها برای اینکه نیروهای کی‌یف بتوانند امسال به پیشرفت چشمگیری دست یابند، افول می‌کند.

از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در سال گذشته، ایالات متحده بیش از ۴۳ میلیارد دلار تسلیحات به اوکراین ارسال کرده است، اما دولت بایدن برای بسته‌های کمکی بیشتر بودجه ندارد. رئیس‌جمهوری آمریکا از کنگره خواسته تا لایحه هزینه‌های اضطراری ۴۰ میلیارد دلاری را تصویب کند که نیمی از آن به کی‌یف اختصاص خواهد یافت، اما این لایحه احتمالا با مخالفت شدید تعداد فزاینده‌ای از جمهوری‌خواهان مخالف سیاست چک‌های سفیدامضای بایدن مواجه خواهد شد.

علاوه بر این، گزارش‌ رسانه‌ها در اوایل تابستان امسال حاکی از آن بود که ادامه کمک‌های نظامی به اوکراین براساس استفاده از سلاح‌ها و آموزش‌های ناتو برای کی‌یف برای دستیابی به دستاوردهای ارضی قابل توجهی علیه نیروهای روسیه است. با این حال، نزدیک به سه ماه پس از ضدحمله کی‌یف، ارتش اوکراین نتوانسته سد دفاعی روسیه را بشکند و براساس آخرین آمار وزارت دفاع روسیه، اوکراین بیش از ۴۳ هزار تن را طی عملیات‌هایش از دست داده است.

با کاهش شانس موفقیت اوکراین، بایدن همچنین وارد سال ۲۰۲۴ خواهد شد که مجبور است برای انتخاب مجدد، احتمالا مقابل دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق ایالات متحده رقابت کند. ترامپ بارها قول داده که در صورت انتخاب شدن، کی‌یف را به یک توافق صلح وادار کند، همانطور که ویوک راماسوامی، سیاستمدار آمریکایی که در حال حاضر نفر سوم رای‌گیری‌ها برای نامزدی حزب جمهوری‌خواه به شمار می‌رود، قول داده است.

منبع: ايسنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها