|

آمریکا ۱۲ میلیارد دلار بالگرد آپاچی به لهستان می‌فروشد

پنتاگون اعلام کرد که وزارت خارجه آمریکا با قرارداد بالقوه فروش بالگردهای تهاجمی آپاچی به لهستان، به مبلغ ۱۲ میلیارد دلار موافقت کرده است.

آمریکا ۱۲ میلیارد دلار بالگرد آپاچی به لهستان می‌فروشد

 

به گزارش شبکه شرق، همزمان با هشدارهای روسیه درباره تنش‌زایی‌های لهستان و استفاده غرب از این کشور برای سیاست‌های ضد مسکو، آمریکا فروش هنگفت بالگردهای تهاجمی به ورشو را تایید کرد.

آژانس همکاری امنیتی وزارت دفاع آمریکا شامگاه دوشنبه اعلام کرد که وزارت خارجه این کشور با قرارداد بالقوه فروش بالگردهای تهاجمی آپاچی به لهستان، به مبلغ ۱۲ میلیارد دلار موافقت کرده است.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، این آژانس - که مسئول فروش تجهیزات نظامی و تسلیحات به خارج از آمریکا است، گفت که ورشو درخواستی برای خرید ۹۶ فروند از این بالگردهای تهاجمی، تجهیزات مربوطه و همچنین پشتیبانی لجستیکی و فنی را به واشنگتن ارائه داده است.

در این بیانیه آمده است: «فروش بالقوه این [بالگردها]، توانایی لهستان برای مقاومت در برابر تهدیدات فعلی و آتی را، از طریق ارائه نیروهای قابل اعتمادی که قادر به بازدارندگی دشمنان و مشارکت در عملیات ناتو هستند، تقویت می‌کند».

آژانس همکاری امنیتی پنتاگون با بیان اینکه ادغام این تجهیزات در نیروهای مسلح لهستان دشوار نخواهد بود، مدعی شد که عرضه این بالگردها به ورشو، اساساً تعادل نظامی در منطقه اروپا را بر هم نخواهد زد.

پیش از این، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه با بیان اینکه لهستان به ابزار اصلی سیاست ضد روسی آمریکا تبدیل شده، گفته بود: «اقدام لهستان در خرید تسلیحات در مقیاس بزرگ از آمریکا، انگلیس و کره جنوبی خطراتی را برای روسیه به همراه دارد».

 

منبع: فارس
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها