|

مرندی: ایران به دارایی‌های آزادشده خود دسترسی مستقیم و کامل خواهد داشت

تحلیلگر امور بین الملل و هسته‌ای گفت: این ادعای نادرست، ساخته و پرداخته افراد ناخرسند و عصبانی است. ایران به تمام دارایی‌هایی آزادشده خودش دسترسی کامل و مستقیم دارد و هیچ شرکت قطری در این میان دخیل نیست.

مرندی: ایران به دارایی‌های آزادشده خود دسترسی مستقیم و کامل خواهد داشت

به گزارش شبکه شرق، سید محمد مرندی، تحلیلگر امور بین الملل و هسته‌ای با رد برخی ادعا‌ها و شائبه‌ها در مورد فرایند تبادل زندانیان میان تهران و واشنگتن و آزادسازی چند میلیارد دلار از دارایی‌های جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد که ایران به تمام دارایی‌های آزادشده دسترسی کامل و مستقیم دارد.

مرندی پنجشنبه شب در توئیتی نوشت: این ادعای نادرست، ساخته و پرداخته افراد ناخرسند و عصبانی است. ایران به تمام دارایی‌هایی آزادشده خودش دسترسی کامل و مستقیم دارد و هیچ شرکت قطری در این میان دخیل نیست.

وی افزود: بانک‌های ایرانی کنترل کامل [بر این دارایی‌ها]دارند و می‌توانند بدون هیچ محدودیتی خدمات و کالا خریداری کنند.

«آدرین واتسون» سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا دیشب از انتقال شهروندان دو تابعیتی آمریکایی-ایرانی ازجمله سیامک نمازی، مراد طاهباز، عماد شرقی و دو نفر دیگر که می‌خواهند ناشناس باقی بمانند، به بازداشت خانگی خبر داد و گفت: «ما تا حد امکان به نظارت دقیق بر وضعیت آن‌ها ادامه خواهیم داد.»

رسانه‌های آمریکایی می‌گویند تصمیم برای انتقال آمریکایی‌ها به حبس خانگی در هتلی در تهران، بخشی از توافقی است که بین واشنگتن و تهران انجام شده و بر اساس آن، در ازای آزادی زندانیان آمریکایی که در تهران هستند، ۶ میلیارد دلار از دارایی‌های مسدود شده ایران آزاد خواهد شد.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل خبر خروج زندانیان دو تابعیتی را از زندان تأیید و اعلام کرد این اقدام در چارچوب یک توافق با واسطه‌گری کشور ثالث صورت گرفته است.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها